همشهری‌آنلاین: سارا پیلین، نامزد سابق معاونت ریاست جمهوری آمریکا در پیامی ویدیویی به شدت از جو سیاسی به وجود آمده پس از ترور یکی از نمایندگان کنگره در ایالت آریزونا انتقاد کرده است.

palin

به گزارش رادیو دولتی انگلیس، سارا پیلین در پیام خود به مطالب مطرح شده از سوی بعضی از روزنامه نگاران و تحلیلگران واکنش نشان می‌داد که افزایش تنش سیاسی بین محافظه کاران و لیبرال‌ها را عامل حادثه تیراندازی در آریزونا عنوان کرده‌اند.

او گفت این افراد با سخنان خود " تهمت خونریزی" می‌زنند و تحلیلگران با سخنان غیرمسوولانه خود سعی دارند تقصیر حادثه آریزونا را به گردن دیگران بیندازند.

در پی حمله جارد لافنر به گروهی از افراد در آریزونا در روز شنبه، گابریل گیفوردز، نماینده دموکرات کنگره مجروح شد و 6 نفر دیگر از جمله یک قاضی فدرال و یک دختر 9 ساله کشته شدند.[جزئیات ترور نماینده کنگره آمریکا]

سارا پیلین در پیام ویدیویی خود گفت: " روزنامه نگاران و تحلیلگران نباید تنها چند ساعت پس از بروز این حادثه غمبار به ایراد تهمت خونریزی روی می‌آوردند و کاری می‌کردند که به نفرت و خشونت دامن بزنند."

سارا پیلین که از او به عنوان داوطلب احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 نام برده می‌شود، در سخنان خود جو سیاسی به وجود آمده پس از حادثه آریزونا را قابل سرزنش دانست.

بعضی از تحلیلگران در روزهای گذشته افزایش خصومت و دشمنی در گفتمان سیاسی در ایالات متحده را عامل به وجود آورنده حادثه آریزونا عنوان کرده بودند.

بعضی از آنها حتی انگشت اتهام را به سوی  پیلین و جنبش اعتراضی تی پارتی نشانه گرفتند چرا که گابریل گیفوردز جز اهداف اصلی این افراد در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر بود.

حوزه انتخابیه خانم گیفوردز از جمله حوزه‌هایی بود که در یک نقشه تبلیغاتی در سایت خانم پیلین علامت هدف بر روی آن نقش بسته شده بود

کد خبر 125708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز