سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارا پیلین از اتهام سوءاستفاده از قدرت به دلیل اخراج یکی از ماموران اجرای قانون در آلاسکا تبرئه شد.

به گزارش بی بی سی، یک بازرس مستقل که از سوی هیات کارکنان ایالت الاسکا انتخاب شده بود اعلام کرد که سارا پیلین از قوانین اخلاقی تخطی نکرده است.

سارا پیلین پیشتر متهم شده بود که والتر مونگان کمیسیونر امنیت عمومی ایالت آلاسکا را به دلیل این که وی با اخراج یک مامور پلیس ایالتی مخالفت کرده بود، از مقام خود برکنار کرده است. این مامور پلیس شوهر خواهر پیلین بود. او در آن زمان قصد داشت خواهر پیلین را طلاق دهد. [بازرسان ایالت آلاسکا: پیلین از قدرت سوءاستفاده کرده است]

در گزارشی که بازرسان ایالت آلاسکا آن را در ماه اکتبر ارائه داده بودند پیلین به سوءاستفاده از قدرت متهم شده بود، اما در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک بازرس مستقل پیلین دستیار انتخاباتی جان مک کین کاندیدای جمهوری خواهان را از اتهام سوءاستفاده از قدرت تبرئه کرده است.

در گزارش انتشار یافته از سوی بازرسان هیات کارکنان آلاسکا که توسط بازرس تیموتی پتومنوس تنظیم شده آمده است: شواهدی وجود ندارد که بر مبنای آن بپذیریم فرماندار و یا هر مقام دیگر در ایالت آلاسکا قواعد اخلاق اجرایی در این ایالت را در ارتباط با این مساله زیر پا گذاشته باشند.

بر اساس مطالب مندرج در کپی این گزارش که در وب سایت انچوریج دیلی نیوز انتشار یافته، هیات کارکنان آلاسکا نتیجه گیری کرده است که نیازی به برگزاری یک جلسه استماع درباره اتهام لطمه به حیثیت والتر مونگان وجود ندارد.

پیشتر سارا پیلین رسیدگی به اتهام سوءاستفاده از قدرت را شخصا به هیات کارکنان آلاسکا ارجاع داده بود.

کد خبر 67448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز