همشهری آنلاین: کمیته قانون‌گذاری ایالت آلاسکا اعلام کرد که سارا پیلین به دلیل اخراج کمیسیونر امنیت عمومی این ایالت، از قدرت خویش درمقام فرماندار سوءاستفاده کرده بود.

به گزارش الجزیره، بر مبنای گزارشی که بازرسان به این کمیته ارائه داده‌اند، به رغم آنکه غرض ورزی خانوادگی تنها دلیل اخراج والتر مونگان از سوی سارا پیلین نبوده است، به نظر می‌رسد در اخراج وی بی تاثیر نبوده باشد.

در گزارش بازرسان ایالت آلاسکا آمده است که مونگان دلیل از دست دادن کار خویش را مخالفت با اخراج یک مامور پلیس ایالتی که شوهر خواهر سابق سارا پیلین بوده عنوان کرده است.

طبق گفته مونگان، این مامور پلیس در آن زمان در حال طلاق گرفتن از خواهر سارا پیلین بوده است.

اما سارا پیلین گفته است که مونگان به عنوان بخشی از احتلافات قانونی بر سر بودجه اخراج شده بود.

مونگان پس از انتشار گزارش 300 صفحه‌ای بازرسان آلاسکا درباره اخراجش از بخش امنیت عمومی گفته است که احساس می‌کنم از وقایع رخ داده انتقام گرفته‌ام، به نظر می‌رسد نویسندگان این گزارش بر باور و دیدگاه‌های من مهر تائید زده‌اند.

استیفن برانچفلاور که ریاست تحقیقات در مورد پرونده پیلین را عهده دار بود نیز گفته است که پیلین قوانین اخلاقی ایالتی که برمبنای آن مقامات دولتی از استفاده از قدرت خود برای رسیدن به اهداف شخصی منع می‌شوند را زیر پا گذاشته است.

کاهش محبوبیت

هواداران سارا پیلین و جان مک کین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدوار بودند که نتایج این تحقیق تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری منتشر نشود.

اما این تحقیقات پیش از انتخاب پیلین به عنوان کاندیدای معاونت ریاست جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوری خواه به جریان افتاده بود.

مک کین نیز گفته است در زمان انتخاب پیلین به سمت دستیار خود از چنین جنجالی خبر داشته است.

گفته می‌شود تلاش‌های هماهنگ شده‌ای نیز از سوی ستاد انتخاباتی مک کین جهت ممانعت از ادامه تحقیق بر سر پرونده پیلین درباره اخراج کمیسیونر سابق ایالت آلاسکا انجام گرفته بود.

با توجه به نتایج نظر سنجی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر که حکایت از پیشتاز بودن کاندیدای دموکرات‌ها در برابر کاندیدای جمهوری خواهان در کمتر از یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد، به نظر می‌رسد انتشار گزارش اخیر درباره سوءاستفاده سارا پیلین از قدرت در زمان تصدی مقام فرمانداری آلاسکا ضربه سختی به پیکره حزب جمهوری خواهد وارد کند.

کد خبر 65425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز