گروه سیاسی: یک روز بعد از آنکه محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری اعلام کرد کمیسیون اصل 90 مجلس اواسط سال 87 به‌صورت مکتوب خطر ترور دانشمندان هسته‌ای را به مقامات عالی کشور از جمله رئیس‌جمهور، شورای‌عالی امنیت ملی، سپاه و وزارت اطلاعات اعلام کرده بود، برخی نمایندگان مجلس خواستار گسترده کردن چتر امنیتی برای کسانی که در معرض ترور هستند، شدند.

پرویز سروری عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تیم تروریستی دستگیر شده موساد در تهران را یک شبکه بزرگ خواند و گفت: وزارت اطلاعات در طول یکسال توانست اقدامات این شبکه موساد را کشف و خنثی کند.نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی، گفت: با توجه به برآوردهایی که پیش از این انجام شده بود، وزارت‌ اطلاعات روی مسئله ترور دانشمندان سوار بود.

وی افزود: نکاتی در این رابطه قابل تأمل است. اطلاعات موثق و اسنادی که در اثنای این عملیات امنیتی کشف شده، نشان می‌دهد که این افراد در تل‌آویو آموزش دیده‌اند. اسناد و مدارک مکشوفه قابل تشکیک نبوده و نشان می‌دهد که اعضای این گروه تروریستی برای انجام عملیات ترور در تهران به تل‌آویو اعزام شده و به‌صورت حرفه‌ای به تمرین تمامی مراحل عملیات در حالت ماکت پرداخته بودند که سرانجام نیز عملیات تروریستی را در تهران انجام دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این سؤال از سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری که چرا آنها برای کوچک‌ترین موضوع از خود واکنش‌های تند نشان می‌دهند اما وقتی یک شبکه تروریستی آن هم از نوع تروریسم دولتی که خطرناک‌ترین نوع تروریسم است همراه با اسناد و مدارک متقن و غیرقابل انکار در تهران دستگیر می‌شود نمی‌خواهند به این مسئله مهم واکنش نشان دهند، گفت: مطمئنم هیچ اقدامی در قبال اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها صورت نخواهد گرفت بلکه دستگاه خبری امپریالیسم به راه افتاده و با طرح موضوعات حاشیه‌ای تلاش خواهد کرد که خبر مهم دستگیری قاتلان شهید علی‌محمدی را از صدر اخبار رسانه‌ها خارج کند.

از سوی دیگر عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی استاد دانشگاه تهران به سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: از اظهارنظرهای روسای قبلی و فعلی موساد و سرپرست سرویس جاسوسی انگلیس مشخص بود که رد پای ترور شهید علی‌محمدی در خارج از کشور است و از آنجا این ترورها هدایت می‌شود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی همچنین با تاکید بر بستن راه‌های نفوذ تروریست‌ها به کشور، خواستار این شد که چتر امنیتی برای کسانی که در معرض ترور هستند، افزایش یابد.ابطحی با اعلام اینکه دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی نشان می‌دهد که نیروهای اطلاعاتی ما خیلی خوب کار می‌کنند، افزود: امیدواریم با این روند که از زمان وزارت مصلحی بر اطلاعات افزایش یافته ، دیگر شاهد اقدامات تروریستی در کشور نباشیم.

کد خبر 125569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز