همشهری آنلاین : رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: کشورهایی که دنیا از فریاد حقوق بشرشان پر شده است حاضر نشدند حتی ترور دانشمندان ایرانی را محکوم کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مراسم سالگرد شهادت مسعود علی محمدی و چهلم مجید شهریاری که ظهر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با تسلیت به جامعه دانشگاهی کشور به تبیین جایگاه شهید در اسلام پرداخت و افزود: شهادت ، انتخابی آگاهانه است و نتیجه اش آن است که شهید به حیاتی که فوق حیات های دیگر است دست می یابد.

وی گفت: شهید شهریاری تمام وجودش امید بود و هیچگاه از وی کلمه ای مبنی بر اینکه نمی توانیم و نمی‌شود، شنیده نشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به برخی از ویژگی های شهید شهریاری افزود: فردی که در رشته خود ،جزو نام آورترین ها بوده و اگر پنج نفر در این رشته سرآمد باشند قطعا یکی از آنها شهید شهریاری بود برای شهادت آمادگی داشت.

وی خصوصیات معنوی و جایگاه علمی این شهید را از برکات روح امام راحل دانست و افزود: در 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه خونی بر زمین ریخته شده جوانه های تازه ای از محل آن روییده که افق های جدیدی را در مقابل ملت ما گشوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: آثار خون شهید علی محمدی و شهریاری چنان دانشجویان را در راه آموختن علم مصمم خواهد کرد که ده‌ها و صدها شهید علی‌محمدی و شهریاری درکشور خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه دشمنان نتوانستند اعجاز خون را در مکتب اسلام و تشیع درک کنند افزود: رئیس موساد در سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ترور دانشمندان ایرانی را از جمله افتخارات خود بیان کرده است.

وی گفت: ما یقین داشتیم که ترور دانشمندان ایرانی کار موساد است اما انگلیسی ها خود را سریع تر لو دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: بقای نظام جمهوری اسلامی و اعتلای نظام درکلاس های درس دانشگاه ها و آزمایشگاه ها رقم می خورد و استادان و دانشجویان میان امت اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: اگرچه از دست دادن این سرمایه ها مایه تأسف ماست اما راه آینده کشور را بسیار روشن می بینیم.

کد خبر 125241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز