گروه سیاسی: رئیس‌جمهور تأکید کرد: اینکه در یک برنامه زنده تلویزیونی فردی که خود متخلف است به کسی که حضور ندارد تهمت و اتهام بزند، خیلی بد است.

رئیس جمهور احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد درباره یک برنامه زنده تلویزیونی سخن می‌گفت که در آن یک نماینده اصولگرای مجلس، معاون اول دولت دوم احمدی‌نژاد را به فساد اقتصادی متهم کرد.

پس از این برنامه تلویزیونی احمد توکلی دیگر نماینده اصولگرای مجلس اعلام کرد: 3 قاضی عالی‌رتبه به اتفاق، اتهام رحیمی را قطعی می‌دانند و عدم احضار او صراحتا با قانون اساسی ناسازگار است. احمدی‌نژاد پس از این دو اظهارنظر، در حاشیه جلسه هیأت دولت به واحد مرکزی خبر گفت: من این را یک حرکت سیاسی می‌دانم که متأسفانه با بی‌تقوایی همراه است. او تأکید کرد: اگر کسی مدرکی دارد باید آن را به دستگاه قضایی بدهد.

احمدی‌نژاد گفت: اینکه یک نفر بیاید در یک برنامه زنده تلویزیونی به معاون اول رئیس‌جمهور تهمت بزند، خلاف همه قوانین کشور است. او ادامه داد: قاعدتا کسی که اتهام می‌زند باید یک دلیل و مدرکی داشته باشد. رئیس‌جمهور دوره دهم درباره معاون اول خود گفت: آقای رحیمی از برادران بسیار خوب، پاک و مؤمن دولت است و شبانه‌روز، ایشان در اختیار مردم است.احمدی‌نژاد ادامه داد: زندگی آقای رحیمی بسیار پاک و ایشان فردی انقلابی و خدمتگزار است.

احمدی‌نژاد با انتقاد از پخش این برنامه از سیما گفت: این کار باید اصلاح و جبران شود و برخی معاونت‌های صداوسیما باید دقت و مراقبت بیشتری کنند.او ادامه داد: ‌البته آقای رحیمی شکایت کرده که امیدوارم این شکایت هر چه سریع‌تر رسیدگی شود. البته زمانی طولانی از این شکایت سپری شده است. احمدی‌نژاد گفت: قانون حاکم است. اینکه یک عده تصمیم سیاسی بگیرند که دولت را متهم کنند خیلی بد است و من به آنها نصیحت می‌کنم که این کار عاقبت خوبی ندارد.او ادامه داد: امیدوارم این بداخلاقی‌ها خاتمه پیدا کند.

واکنش به تغییرات بانک مرکزی

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مصوبه مجلس درباره تغییر در ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی واکنش نشان داد.
بر اساس متنی که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر کرد، احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه بانک مرکزی، تحت نظر قوه مجریه قرار دارد، گفت: اینکه با قانون عادی اختیارات قوه مجریه و رئیس‌جمهور را کاهش داده و از طریق مجمع تشخیص مصلحت در واقع قانون اساسی تغییر یابد، مسیر درستی نیست و خلاف قانون اساسی است، ضمن اینکه آثار اجرایی آن هم منفی خواهد بود.

او تأکید کرد: رئیس‌جمهور از مردم رأی گرفته که برنامه‌های اقتصادی را اجرا کند و یکی از ابزار تنظیم بازار و اقتصاد کشور بانک مرکزی است. اینکه بانک مرکزی دستخوش دخالت سایر قوا شود حتما روند امور با مشکل مواجه می‌شود، ضمن اینکه اصرار بر کار خلاف قانون اساسی و تغییر قانون اساسی و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام صحیح نیست. فکر می‌کنم مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی نیست که بخواهد دائما قانون اساسی را تغییر دهد؛ چرا که در چنین صورتی نیاز به قانون اساسی نخواهیم داشت.

واکنش به تشکیل وزارت ورزش و جوانان

رئیس‌جمهور درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: در این موضوع به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری یک مقدار عجولانه بوده است.او با تأکید بر اینکه 2سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان با یکدیگر همخوانی ندارند، ادامه داد: سازمان ملی جوانان سیاستگذار در مسائل اجتماعی جوانان است و اصلا وارد حیطه ورزش نمی‌شود و ساختار سازمان ورزش هم به گونه‌ای است که مطلقا نمی‌تواند وارد حیطه اجتماعی شود. به‌نظر می‌رسد این مصوبه یک مقدار با عجله صورت گرفته گرچه نیت خیلی از نمایندگان مجلس خیر بود و می‌خواسته‌اند کار خیری انجام دهند اما به‌عنوان خدمتگزار مردم و کارشناس مدیریت کشور اعلام می‌کنم که این حتما به ضرر ورزش خواهد بود.

کد خبر 125486

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز