گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران جزئیات جدیدی از خرید و فروش اوراق وام بانک مسکن را اعلام کرد.

بورس

مصطفی امید قائمی، در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: اوراق گواهی سپرده بانک مسکن امتیازی است که براساس سپرده‌های بانکی منتشر می‌شود و مردم می‌توانند این برگه‌ها را در قالب اوراق 500 هزار تومانی در بازار فرابورس خریداری کنند.

وی افزود: در گذشته مردم می‌توانستند با مراجعه به بانک مسکن و واریز 9‌میلیون تومان به‌عنوان سپرده بانکی پس از مدتی موفق به دریافت وام مسکن شوند اما در حال حاضر همه سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید اوراق سپرده بانک مسکن بلافاصله 20 میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند و دیگر نیازی به صرف مدت طولانی برای دریافت وام نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر برگه 500‌هزار تومانی 70هزار تومان در بازار فرا بورس دادوستد می‌شود، تاکید کرد: هر سرمایه‌گذار می‌تواند با خرید 40برگه 500هزار تومانی وام 20‌میلیون تومانی را بلافاصله دریافت کند؛ ضمن اینکه بهره این وام 12درصد است.

امید قائمی تصریح کرد: وام‌های دریافتی برای این برگه‌ها بین 5 تا 15 سال به درخواست خریدار قابل تقسیط است. او سقف دریافت تسهیلات به‌ازای خرید برگه‌های گواهی سپرده بانک مسکن را 20میلیون تومان اعلام کرد و گفت: افراد می‌توانند با پرداخت حدود 2میلیون و 800 هزار تومان این برگه‌ها را برای دریافت وام مسکن در فرابورس خریداری کنند.

وی تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش این اوراق از مالیات نقل و انتقال معاف است و شورای بورس آن را به‌عنوان یک ابزار مالی شناسایی کرده است.به گفته وی، هر برگه در فرابورس از 24 ماه اعتبار برخوردار است و در هر ماه نماد این اوراق مورد بازگشایی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت فرابورس همچنین از پذیرش 30 میلیارد تومان گواهی سپرده سرمایه‌گذاری خاص بانک مسکن خبر داد و گفت: این گواهی‌های سپرده مربوط به پروژه عفیف‌آباد شیراز شرکت بین‌المللی ساختمان غدیر است. سود این اوراق 17 درصد است که طی 3ماه پرداخت می‌شود.او از پذیرش 100میلیارد تومان گواهی سپرده عام مربوط به بانک کشاورزی خبر داد که از سود ماهانه 15درصدی برخوردار است.

کد خبر 125458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز