همشهری آنلاین: شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: بر اساس آمار 9 ماهه اول سال 89 بیشترین کاربرد بانکداری اینترنتی برای مشتریان بانک ها مربوط به انتقال وجه به حساب دیگران، بوده است.

ATM

مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی به نقل از رئیس گروه بانکداری اینترنتی این شرکت ضمن اعلام این مطلب افزود: در 9 ماهه اول سال جاری, حجم تراکنش های انتقال وجه به حساب دیگران63 درصد رشد را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می دهد. البته در این میان استفاده از اینترنت به منظور انتقال وجه بین بانکی نیز از روند روبه رشدی برخوردار بوده است. با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در این سامانه به نظر می رسد با توسعه هماهنگ زیرساخت های این بخش و رفع برخی کاستی ها، می توان حجم بالایی از مراجعات معمول به ویژه در امور بانکداری خرد را به این سامانه منتقل کرد.
بنا بر این گزارش در نه ماهه اول سال 89 صرفا یک میلیون و 106هزار و 501 قبض از طریق اینترنت پرداخت شده است. در حالیکه ظرفیت ایجاد شده از توان پاسخگویی به چندین برابر این تعداد برخوردار است.
امنیت این سامانه به دلیل تمهیدات اندیشیده شده در آن از جمله استفاده از گذرواژه یکبار مصرف می تواند اطمینان خاطر کاربران را در استفاده از این سامانه جلب نماید. نکته حائز اهمیت اینکه در طراحی لایه های مختلف سامانه نیز موضوع امنیت با در نظر گرفتن احتمالات موجود در سوءاستفاده از اطلاعات، مورد توجه قرار گرفته است.
این سامانه از قابلیت هایی چون: امکان انتقال وجه ساتنایی( بین بانکی) و غیر ساتنایی(شعب یک بانک)، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، تعیین مبلغ چک برخوردار است.

 

کد خبر 125442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز