یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر - ندا انتظامی: ارکستر موسیقی ملی، ارکستری است که عشق در آن موج می‌زند و صدای عشق از دستان هنرمندان عاشق شنیده می‌شود.

 ارکستر موسیقی ملی صدای زندگی دارد.این سخنان حسین علیزاده، عضو شورای فنی ارکستر ملی پس از تمرین ارکستر ملی تاییدی بر اجرای این گروه بود. نخستین تمرین گروهی ارکستر ملی برای رسانه‌ها با حضور شورای فنی ارکستر، متشکل از حسین علیزاده، فردین خلعتبری، هوشنگ ظریف، ارسلان کامکار، علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی ارشاد و عضو تازه وارد یعنی محسن رجب‌پور در مقام مدیر اجرایی برگزار شد.

روز گذشته که چهارمین جلسه تمرین ارکستر ملی بعد از 2 سال سکوت بود، نوازندگان به رهبری بردیا کیارس قطعات «بیژن و منیژه» از دهلوی، «سلام» و «نینوا» و یک قطعه کردی از ساخته‌های جدید حسین علیزاده و «نغمه خراسانی» کامکار را تمرین کردند؛ تمریناتی که حسین علیزاده آن را باعث شوق و حرارت در اعضای شورای فنی ارکستر و علاقه‌مندی اعضای شورای فنی به آینده این ارکستر دانست.

او در ادامه گفت: قبل از هر مطلبی آنچه برای من جلب توجه کرد دیدن چهره‌های جوان و مشتاقی است که قلبشان برای هنر موسیقی می‌تپد و خوشبختانه آنچه دیدم اجرای خوب این ارکستر بود. گرچه آهنگساز نینوا فراموش نکرده بود که در 2 سال سکوت ارکستر ملی هرگز رسانه‌ها ارکستر ملی را تنها نگذاشتند و پیگیر ادامه فعالیت این ارکستر 11ساله بودند اما گفت: انگیزه اصلی ما خدمت به فرهنگ موسیقی و چیزی است که به آن تعلق داریم؛ ازهمین‌رو تحلیل رسانه‌ها و برداشت‌های اشتباه و سلیقه‌ای چیزی نیست که ما می‌خواهیم بلکه هدفمان خدمت به فرهنگ است تا در نهایت بتوانیم سرمان را با افتخار بلند کنیم و مدعی ارکستری شویم که در آن عشق جاری است.

او با اشاره به مشکلات در هنر موسیقی به این نکته اشاره کرد که نباید همه تقصیرات را به گردن شرایط و نابسامانی‌های فرهنگی انداخت، او نقش هنرمندان را در این امر بی‌اهمیت ندانست و گفت: باید این مشکلات را تا جایی که به هنرمند مربوط می‌شود حل کنیم. هنرمند موسیقی باید یاد بگیرد که جرات تعریف کردن از هنرمندان دیگر را داشته باشد.

به اعتقاد من هنرمندان موسیقی، تشنه فرهنگ هستند و ما باید دست به دست هم دهیم تا هنر ارزنده موسیقی را با قدرت به معرض نمایش بگذاریم. او در ادامه از نوازندگان جوان ارکستر ملی خواست که سیاست‌های نادرست و مشکلات مالی و اداری بر سر راه ارکستر ملی را نادیده بگیرند تا آثاری درخور موسیقی ملی و ایرانی در این ارکستر اجرا کنند. آنطور که بردیا کیارس، رهبر ارکستر ملی گفته ارکستر ملی هفته‌ای 3 جلسه تمرین دارد تا برای اجرا در اسفند ماه امسال آماده شود.

کد خبر 125362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز