گروه سیاسی: جانشین فرمانده مرزبانی از دستگیری یک جاسوس زن آمریکایی در مرز جلفا خبر داد و گفت: این فرد ماموریت فیلمبرداری از مرزهای جلفا و پاسگاه‌های مرزی را برعهده داشت.

american spy

امیر سرتیپ دوم احمد گراوند، ظهر شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران گفت: هال فایالان 34ساله زن جاسوسی است که از طرف آمریکایی‌ها ماموریت فیلمبرداری از نوار مرزی جلفا را از طریق دستگاه‌های پیشرفته داشت.

او ادامه داد: این شهروند آمریکایی در تاریخ 15 دی ماه توسط ماموران پاسگاه مرزی جلفا در پل نوردوز دستگیر شد. گراوند گفت: این زن به‌عنوان تروریست با تجهیزات پیشرفته مشغول فیلمبرداری از نوار مرزی، پاسگاه مرزی و بازارچه مرزی جلفا بود. او ادامه داد: در حال حاضر وی تحویل اداره اطلاعات داده شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که به‌دلیل مجاز نبودن به صحبت علنی درباره این موضوع خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: آمریکا با سفارت سوئیس، حافظ منافعش در ایران برای بررسی این موضوع تماس گرفته است.

در نخستین خبرهایی که از مرز جلفا درباره این اتفاق منتشر شد، آمده بود که یک زن آمریکایی به‌دلیل همراه داشتن تجهیزات جاسوسی ، زمانی که قصد ورود به ایران از طریق ارمنستان را داشته، دستگیر شده است.

کد خبر 125282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز