همشهری آنلاین: یونانی ها با برگزاری تظاهراتی در مقابل سفارت آلمان در آتن، خواستار دریافت غرامت جنگی از این کشور شدند.

یونانی ها خواستار دریافت غرامت جنگی از آلمان شدند

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع خبری، شهروندان یونانی با تجمع در مقابل سفارت آلمان در شهر آتن خواستار پرداخت غرامت جنگی از طرف این کشور به خاطر قتل عام 218 شهروند منطقه ' دیستومو' در جنوب و غرب یونان در طول جنگ دوم جهانی شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی علیه جنایات آلمان و قتل عام مردم توسط نیروهای ارتش نازی در شهر دیستومو یونان در جنگ دوم جهانی ، شب گذشته با روشن کردن شمع و ساعت ها حضور در مقابل سفارت آلمان، از دولت یونان نیز خواستند در مقابل این خواسته شهروندان کوتاهی نکند.

شرکت کنندگان همچنین در بیانیه ای اعلام کردند: در سال 1997 دادگاه ایتالیا، آلمان را به پرداخت 25 میلیون یورو غرامت جنگی به خانواده های قربانیان جنایات آلمان محکوم کرده است اما دولت آلمان با تقاضای فرجام از پرداخت این مبلغ شانه خالی کرد.

بنابر این بیانیه ، هفته آینده موضوع پرداخت غرامت به قربانیان جنایات آلمان مجددا توسط دادگاه لاهه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بستگان قربانیان شهر 'دیستومو' در جنگ دوم جهانی و تعداد زیادی از شهروندان شهر آتن که در مقابل سفارت آلمان تجمع کرده بودند از دولت یونان خواستند که با قدرت در دادگاه لاهه حاضر شود و دولت آلمان را به پرداخت 25 میلیون یورو به اضافه بهره آن از سال 1997 وادار نماید.

کد خبر 125125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز