پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از زیارت بارگاه حضرت امیرالمومنین(ع) با آیت الله سیستانی از مراجع شیعیان عراق دیدار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صالحی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران، نتایج گفتگوهایش با آیت الله سیستانی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: از ایشان برای موفقیت در کارهایمان طلب دعا کردیم.

صالحی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت حامل سلام ویژه مقام معظم رهبری برای آیت الله سیستانی بود.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از حضور آیت الله سیستانی در عراق ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور آیت الله سیستانی در چنین مرحله حساسی از تاریخ سیاسی باعث برقراری امنیت و آرامش در بین ملت عراق شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف اشرف با آیت الله سید محمد سعید حکیم و آیت الله شیخ بشیر نجفی دیدار و گفتگو کرد.

علی اکبر صالحی در پایان دیدار با سید محمد سعید حکیم در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر حامل سلام مقام معظم رهبری برای ایات عظام در نجف اشرف و کربلای معلی بودم.

وی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر عراق باشد.

صالحی گفت: ما بر اساس اصول سیاست خارجی خود همواره از ثبات، وحدت ملی و یکپارچگی عراق حمایت کرده‌ایم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در دیدار با مقامات عراقی شکل گیری دولت جدید را به انها تبریک گفته است، اظهارداشت: تشکیل دولت جدید بخشی از آینده روشن برای عراق است که چند صدایی را در خود جای داده است.

صالحی گفت: سعه صدر مسئولان عراقی نوید بخش آن است که عراق به سمت امنیت، ثبات و رونق بیشتر پیش خواهد رفت.

کد خبر 125103
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز