چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌منظور تلاش برای احیای روند به بن بست رسیده آنچه که سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خوانده می‌شود روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دفتر کاترین اشتون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در جریان این سفر 2روزه قرار است ضمن دیدار با رهبران رژیم صهیونیستی و مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطین، پایبندی اتحادیه اروپا به حمایت از تلاش‌های انجام‌گرفته برای احیای روند سازش میان دو طرف را مورد تاکید قرار دهد.

در همین حال، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه این اتحادیه تلاش‌های خود را به‌منظور پیشرفت در روند مذاکرات سازش میان دو طرف ادامه خواهد داد، افزود: هیچ جایگزینی برای رویکرد مذاکراتی به‌منظور دستیابی به سازش و امنیت در منطقه خاورمیانه وجود ندارد. از سوی دیگر، در بخش دیگری از بیانیه دفتر اشتون آمده است که وی در جریان این سفر از مقام‌های رژیم صهیونیستی خواهد خواست تا گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را به‌منظور بازسازی و احیای اقتصاد فلسطینیان در نوار غزه، بازگشایی کنند.

سفر اشتون به فلسطین اشغالی همزمان با افزایش ضرباهنگ انتقادات اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی به‌علت خودداری از متوقف کردن شهرک‌سازی‌‌ها در کرانه باختری- که به متوقف شدن مذاکرات سازش منجر شده- صورت می‌پذیرد.جورج میچل، فرستاده ویژه ایالات متحده به خاورمیانه اواسط ماه گذشته میلادی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیداری در بروکسل بر آمادگی برای تلاش به‌منظور برپایی کشور فلسطین برخوردار از حاکمیت تاکید کرده بودند بی‌آنکه جدولی زمانی برای این موضوع تعریف کنند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دستیابی به توافقی سیاسی میان فلسطینیان و رژیم متبوعش نیازمند دست‌کم 10 سال زمان است.اویگدور لیبرمن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه تسریع ساختگی و غیرطبیعی در روند سیاسی محال است و می‌باید گام به گام جلو رفت، افزود: در حال حاضر ما نیازمند توافقنامه‌ای انتقالی و درازمدت با فلسطینیان هستیم و این در حالی است که مذاکرات سازش از چند ماه گذشته متوقف شده است.

وی که یکی از شرکای محوری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دولت کنونی است، در ادامه با انتقاد از کمیته چهارجانبه مرکب از ایالات متحده، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا گفت: جامعه جهانی در گفتار و دخالت در منازعه میان اسرائیل و فلسطینیان بسیار اغراق می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با متهم کردن فلسطینیان به آماده نبودن یا تمایل نداشتن رهبران آنان به روند سازش واقعی، گفت: فلسطینیان تصور می‌کنند که می‌توانند از طریق جامعه بین‌الملل و نه از طریق مذاکرات به خواسته‌هایشان دست یابند.
اظهارات لیبرمن در حالی بیان می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته مسئولیت رکود سیاسی جاری را متوجه فلسطینیان کرد و گفت که با تمدید توقف شهرک‌سازی‌‌ها به‌مدت 3 ماه موافقت کرده اما ایالات متحده از این خواسته صرف‌نظر کرد.

کد خبر 125077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز