محمود مولایی: در اردوی قطر، هنگامی که قاسم حدادی‌فر در مسابقه دوستانه ایران و قطر در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت، نمایش قابل قبولی از خود نشان داد.

فوتبال - حدادی فر

 او نقش یکی از 3 هافبک هجومی تیم ملی را در سیستم ‌1 - 2-3 - 4 ایفا می‌کرد و درست پشت تک مهاجم تیم ملی قرار گرفته بود. حضور این بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی، آن هم در آستانه جام‌ملت‌ها می‌تواند تضمین‌کننده حضورش در جام‌ملت‌ها باشد؛هافبک بازی‌سازی که بعد از اختلاف افشین قطبی و علی کریمی بیشتر مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گرفت. او نخستین بار در اردوی اتریش به تیم ملی دعوت شد و در همین اردو برای تیم ملی به میدان رفت. احتمال اینکه او یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در جام ملت‌ها باشد، بسیار زیاد است.

او در تیم ملی شرایط خاصی دارد؛ جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بیشتر از آنکه بازی‌ساز باشند، هافبک‌های تدافعی به حساب می‌آیند و به همین دلیل احتمال حضور حدادی در ترکیب اصلی به عنوان یک هافبک بازی‌ساز بسیار زیاد است. پیش از او، بازیکنانی مثل محرم نویدکیا و مجتبی جباری می‌توانستند نقش یک هافبک بازی‌ساز را در تیم ملی بگیرند؛ اتفاقی که به‌دلیل مصدومیت‌های پی‌درپی این دوبازیکن هیچ‌گاه رخ نداد و هافبک ذوب‌آهن شانس درخشش در جام‌ملت‌های قطر را پیدا کرد. حدادی‌فر یکی از بهترین‌های ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا بود و به همراه تیمش در این رقابت‌ها درخشید. او گرچه بازی چندانی در تیم ملی نداشته، اما با ذوب‌آهن مسابقه‌های بین‌المللی زیادی انجام داده است. خودش می‌گوید: «با ذوب‌آهن مقابل باشگاه‌های کره‌جنوبی و عربستان بازی کرده‌ام، برای همین از این لحاظ مشکلی ندارم و می‌توانم در تیم ملی هم خوب بازی کنم».

  • بعد از اتمام اردوی قطر به ایران برگشتید و امروز برای حضور در جام ملت‌های آسیا دوباره به قطرمی‌روید. آیا بازیکنان تیم ملی با شرایط آب و هوایی آنجا کنار آمده‌اند؟

در اردوی قطر فشار تمرینات بالا بود و بازیکنان فشار زیادی را تحمل کردند. 2 مسابقه در آنجا انجام دادیم و مقابل آنگولا توانستیم پیروز شویم. فکر می‌کنم اردوی خوبی بود و مقابل قطر هم خوب بازی کردیم. در این 2 مسابقه مشکل چندانی را احساس نکردیم و به آب و هوای قطر عادت کردیم.

  • در بازی با قطر در ترکیب اصلی قرار داشتی و نمایش قابل قبولی از خودت نشان دادی. چه شد که سرمربی تیم ملی تو را به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی به میدان فرستاد؟

اتفاق خاصی نیفتاد، آقای قطبی احساس کرد که من می‌توانم برای تیم ملی بازی کنم و من هم از این موضوع خوشحال شدم. 60، 70 دقیقه‌ای در زمین بودم و در کنار بقیه بازیکنان سعی کردم خوب بازی کنم.

  • به‌نظر می‌رسد شانس زیادی برای بازی در جام‌ملت‌ها داشته باشی، خودت چه فکری می‌کنی؟

هنوز هیچ چیز معلوم نیست. جام ملت‌ها هنوز شروع نشده و معلوم نیست که در ترکیب باشم یا نه. البته در تیم ملی جای هر کسی بازی کنم، سعی می‌کنم جانشین خوبی باشم.

  • از تو به‌عنوان هافبک بازی‌ساز یاد می‌شود و این در شرایطی است که دیگر بازیکنی چون علی کریمی در تیم ملی بازی نمی‌کند...

در تیم ملی بازیکنان با استعدادی هستند. در تیم ملی فقط من هافبک بازی‌ساز نیستم و این شرایط را بازیکنانی مثل ایمان مبعلی و پژمان نوری هم دارند. جواد نکونام و تیموریان هم جزو بازیکنان باسابقه تیم ملی به حساب می‌‌آیند و خیلی خوب بازی می‌کنند.

  • سرمربی تیم ملی در سیستم 1-3-2-4 تو را پشت تک مهاجم تیم ملی قرار می‌دهد. فکر می‌کنی در جام ملت‌ها در این پست عملکرد قابل قبولی داشته باشی؟

در تیم ملی بازیکنان بزرگ کنار بازیکنان جدید قرار دارند. من هم جزو بازیکنان جدیدی هستم که به تیم ملی دعوت شده‌ام. من از اردوی اتریش به تیم ملی دعوت شده‌ام و بازی ملی زیادی ندارم. البته با ذوب‌آهن تجربه‌های زیادی کسب کرده‌ام و می‌توانم به تیم ملی هم کمک کنم. اگر در ترکیب قرار بگیرم، باید تلاش زیادی داشته باشم تا مثل لیگ قهرمانان آسیا بتوانم بهترین باشم. با این حال، بازی کردنم هنوز مشخص نیست.

  • آندرانیک تیموریان بعد از صعود تیم ملی به جام‌جهانی 2006 برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد و کسی فکر نمی‌کرد در جام جهانی بازی کند؛ اما او یکی از معدود بهترین‌های تیم ملی در آلمان بود. آیا این شرایط برای تو در جام ملت‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد؟

من برای بازی در تیم ملی آماده هستم و تمام تلاشم را برای قهرمانی تیم ملی انجام می‌دهم. تیم خوبی داریم، در اردوی قطر بازیکنان انگیزه بالایی داشتند و خیلی مسائل دست به دست هم داده تا بتوانیم قهرمان شویم. از مسئولان فدراسیون گرفته تا مربیان و بازیکنان تیم همدل شده‌ایم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

  • تیم ملی برای رسیدن به قهرمانی راه دشواری دارد و در همین مرحله مقدماتی عراق و کره‌شمالی تیم‌های قدرتمندی به حساب می‌آیند. شناختی از حریفانتان دارید؟

در اردوی قطر مربیان تیم ملی مسابقه دوستانه کره‌شمالی و قطر را دیدند و با شناختی که از قبل نسبت به کره‌شمالی داشتند، قرار است قبل از جام ملت‌ها درباره این تیم با بازیکنان صحبت کنند. عراق هم قهرمان دوره پیش جام ملت‌هاست و برخی از بازیکنان همان تیم در تیم فعلی عراق حضور دارند. امارات هم تیم خوبی دارد و به‌نظر من، هر 3تیم مرحله گروهی حریفان سرسختی برای تیم ملی هستند.

  • بورا میلوتینوویچ، سرمربی سابق چین و عراق چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفته بود صعود عراق از گروه D قطعی است و از بین تیم‌های کره‌شمالی و ایران یک تیم به دور دوم صعود می‌کند. چقدر با این گفته موافق هستی؟

در اینکه گروه سختی داریم، شکی وجود ندارد. حریفان ما پیشرفت خوبی در سال‌های قبل داشته‌اند ولی ما هم برای حضور در جام ملت‌ها اهدافی داریم. برای تیم ملی مسابقه اول مهم است و سعی می‌کنیم جام ملت‌ها را با پیروزی شروع کنیم. به خصوص اینکه بازی اول تیم ملی مقابل عراق است و می‌خواهیم در نخستین گام این تیم را از پیش رو برداریم. اگر این اتفاق بیفتد، کار تیم ملی برای بازی با کره‌شمالی و امارات راحت‌تر خواهد بود و می‌توانیم از گروه خودمان صعود کنیم.

  • اگر تیم ملی به دور دوم صعود کند، احتمال برخورد با کره‌جنوبی وجود دارد. اگر این اتفاق رخ دهد، فکر می‌کنی تیم ملی می‌تواند از پس این تیم بربیاید؟

من در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل سئونگنام کره‌جنوبی بازی کردم و سابقه بازی مقابل این تیم‌ها را دارم. ما در تیم ملی بازیکنان باتجربه‌ای داریم که سابقه بازی مقابل تیم ملی کره‌جنوبی را دارند و همین موضوع می‌تواند به تیم ملی کمک کند. امیدوارم که اول از گروه‌مان صعود کنیم و بعد مطمئنا به بازی با این تیم‌ فکر خواهیم کرد. تیم ملی شرایط مناسبی دارد و ما امیدوارانه راهی قطر می‌شویم.

  • فکر می‌کنی چه تیم‌هایی مدعیان اصلی قهرمانی باشند؟

ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان که معمولا جزو ‌مدعیان قهرمانی جام ملت‌ها هستند. اتفاقا همیشه هم تیم‌های قدرتمندی را روانه مسابقات می‌کنند و مطمئنا این بار هم شانس زیادی برای قهرمانی دارند. تیم ملی ایران هم جزو مدعیان قهرمانی است. به غیر از این تیم‌ها، پیش‌بینی من این است که چین و عراق هم می‌توانند مدعی قهرمانی باشند. عراق که در دوره گذشته مدعی نبود ولی قهرمان شد، به‌نظر من، در این دوره هم آنها شانس قهرمانی دارند. چین هم مدتی است که پیشرفت زیادی کرده و تیم خوبی نشان داده است.

  • با این حساب، آیا امیدی به قهرمانی تیم ملی وجود دارد؟

تیم ملی شرایط خیلی خوبی دارد. قبل از جام ملت‌های قطر چند تا اردو داشتیم و امروز هم به قطر می‌رویم و تا بازی اول چند روزی زمان داریم. در واقع بازیکنان می‌توانند تا روز مسابقه با عراق به شرایط بهتری هم دست پیدا کنند. تیم ملی الان 90درصد آمادگی بازی دارد و تا شروع مسابقات مطمئنا شرایط بهتر هم خواهد شد. جو اردو بسیار خوب است و صمیمیتی که بین بچه‌ها به وجود آمده، به موفقیت تیم ملی کمک می‌کند. به خوبی می‌دانیم که راه سختی را پیش‌رو داریم، ولی نگران نیستیم و می‌خواهیم نتایج خوبی در جام ملت‌ها بگیریم. به‌نظر من، همه چیز آماده است و مربیان هم تلاش زیادی برای موفقیت این تیم کرده‌اند.

کد خبر 124997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز