چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام ویلیامز جونز، بار دیگر امیدواری درباره احتمال موفقیت این تیم در جام ملت‌های آسیا را بالا برده است.

بسکتبال

جام ملت‌های آسیا که انتخابی المپیک هم محسوب می‌شود و تنها تیم قهرمان آن سال بعد می‌تواند در لندن بازی کند، از 24 شهریور تا 3 مهر در شهر ووهان چین برگزار می‌شود و ایران با هدف آماده‌سازی در این رقابت‌ها در جام ویلیام جونز شرکت کرد. تیم ملی ایران، پس از یک شروع ناامید‌کننده در جام ویلیام جونز که در تایوان برگزار می‌شد، توانست در حضور تیم‌هایی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، فیلیپین و اردن مقتدرانه برای سومین‌بار قهرمان این رقابت‌ها شود.

جدا از نتیجه اما این عملکرد تیم بود که با اضافه شدن حامد حدادی نشان داد توانایی قهرمانی در جام ملت‌ها و راهیابی دو باره به المپیک را هم دارد. صفا علی کمالیان، مربی تیم ملی بسکتبال در این باره می‌گوید: «ترکیب تیم ملی ایران به‌گونه‌ای بود که برخی از بازیکنان یا مصدوم بودند یا به‌دلیل مشکل ویزا به اردوی اروپا اعزام نشدند. در کنار این، شرایط حضور حامد حدادی در تیم ملی بود که پس از مدت‌ها در ترکیب حاضر می‌شد. این شرایط باعث شد تا تیم ملی و کادر فنی با هدف هماهنگی عازم جام ویلیام جونز شود.

به همین دلیل برد و باخت برای تیم ملی اولویت نداشت و ما در این فکر بودیم تا بتوانیم ترکیب اصلی تیم ملی را به هماهنگی و یکدستی نزدیک کنیم.» نکته مثبت دیگر این جام، درخشش حامد حدادی بود. حدادی در 2 بازی آخر ایران نزدیک به 75 امتیاز به دست آورد و واقعا توقف‌ناپذیر به‌نظر می‌رسید؛ به‌گونه‌ای که رایکو ترومن سرمربی سابق تیم ملی ایران و سرمربی فعلی فیلیپین درباره او گفت:

«من مربی او بوده‌ام اما هرگز چنین نمایشی از او ندیده بودم.» اما همه خبرهای مربوط به حامد حدادی در این رقابت‌ها خوشایند نبود؛ مهدی کامرانی در بازی آخر تیم ملی روی نیمکت نشست و گفته می‌شود دلیل آن هم درگیری لفظی او با حامد حدادی در بازی نیمه‌نهایی بوده است اما این خبر را اعضای کادر فنی تیم ملی تکذیب می‌کنند. مهران حاتمی، دیگر مربی تیم ملی در این باره گفت: «من چیزی ندیدم اما حتی اگر درگیری لفظی پیش بیاید، امری عادی است.»

کمالیان هم نیمکت‌نشینی او را اینطور توجیه می‌کند: «این صحبت‌ها صحت ندارد. مهدی کامرانی در دیدار برابر اردن از ناحیه زانو مشکل پیدا کرد و در ادامه نیز احساس درد می‌کرد به همین دلیل کادر فنی تصمیم گرفت تا او در 2 مسابقه آخر استراحت کند.»
این اما تنها خبر نگران‌کننده نبود. مصدومیت سامان ویسی قطعا بدترین اتفاقی بود که در تایوان برای تیم ملی پیش آمد. زانوی ویسی در آخرین بازی تیم ملی آسیب دید و در جام ملت‌ها غایب بزرگ تیم ملی خواهد بود؛ «صددرصد به جام ملت‌ها نمی‌رسم. متأسفانه در دیدار پایانی جام ویلیام جونز از ناحیه زانو آسیب سختی دیدم و به‌نظرم رباط صلیبی‌ام پاره شده است.

با این شرایط به جام ملت‌ها هم نخواهم رسید.» او البته معتقد است که آسیب‌دیدگی بین بازیکنان تیم ملی چندان زیاد نیست: «فقط آسیب‌دیدگی صمد نیکخواه بهرامی کمی جدی است و دیگر بازیکنان با مدیریت عملکردشان می‌توانند با آمادگی کامل در جام ملت‌ها حاضر شوند.»

البته ایران تنها مدعی قهرمانی نیست که مصدومیت بازیکنانش موفقیت‌هایش را تهدید می‌کند. تیم ملی چین جدی‌ترین رقیب تیم ایران هم که در تورنمنت آزمایشی المپیک لندن شرکت کرده است، وانگ ژینگ بازیکن کلیدی خود را به خاطر مصدومیت در شکست 71 بر 43 برابر استرالیا از دست داد. آرنج دست راست ژینگ در این بازی شکست و او به احتمال بسیار زیاد به جام ملت‌ها نخواهد رسید. چین به جز او 6 بازیکن مصدوم دیگر هم دارد.

قرار است تیم ملی کشورمان تا پیش از برگزاری جام ملت‌ها در یک تورنمنت چهارجانبه با حضور تیم‌های مطرح اروپایی در تهران شرکت کند اما به‌نظر نمی‌رسد این تورنمنت در ایران برگزار شود و ایران برای آماده‌سازی بیشتر برای حضور در جام ملت‌های آسیا، یک بار دیگر اردوی تدارکاتی خود را خارج از کشور برگزار خواهد کرد.

کد خبر 143489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز