هفته گذشته بود که علی دایی در مصاحبه‌ای از اضافه شدن ژلکو میاچ مربی کروات به کادر فنی پرسپولیس خبر داد.

مربی خارجی

میاچ یکشنبه وارد تهران شد و پس از جلسه با مدیریت باشگاه، قرارداد 6ماهه‌ای را با این تیم به امضا رساند. میاچ همراه کاروان پرسپولیس عازم ترکیه می‌شود تا در اردوی این تیم و تورنمنت چهارجانبه سرخپوشان در کشور ترکیه حضور داشته باشد. او بعد از پایان تمرین عصر دیروز پرسپولیس و درحالی‌که در جلسه کمیته فنی باشگاه حاضر شده بود، به ورزشگاه درفشی فر رفت و جلسه‌ای را با دایی برگزار کرد. آخرین اخبار هم حاکی از آن است که او به‌عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست؛ در ضمن میاچ در پایه‌ریزی تمرینات و آنالیز تیم‌های حریف هم نقش خواهد داشت.

میاچ متولد 13 ژانویه 1954 در شهر اشپیلت کرواسی است که در مدت 20 سال دوران مربیگری‌اش بیشتر اوقات دستیار بوده و با مربیان بزرگی چون ایویچ کار کرده است. میاچ بعد از تیم ملی ایران به همراه ایویچ به استاندارد لیژ بلژیک رفت و بعد از کناره‌گیری ایویچ در سال 1999 سرمربی این تیم شد.

این مربی کروات در مدت 3 ماه و نیم هدایت تیم استاندارد که رضا ترابیان بازیکن ایرانی را در اختیار داشت، 7 برد در لیگ و 2 برد در جام حذفی به‌دست آورد و کارنامه خوبی برجای گذاشت اما در اواخر سال 1999 جایش را به مربی دیگری داد. او در فاصله سال‌های 2005 تا 2007 دستیار لوکا پرازویچ در تیم ملی بحرین بود که در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 تا یک قدمی حضور در جام نیز پیش رفتند. او بعد از اخراج لوکا به کرواسی بازگشت و در تیم دینامو‌زاگرب مشغول کار شد. میاچ تا ماه قبل دستیار استانکو در تیم هایدوک اشپیلت بود و با این تیم در لیگ اروپا حاضر شد. بعد از اخراج استانکو، میاچ نیز به فعالیت خود در این تیم پایان داد.

میاچ: می‌توانم مفید باشم

میاچ در مورد حضور در پرسپولیس حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «آقای استانکو به من گفت حتما به پرسپولیس بیایم چرا که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و برای هر مربی افتخاری است که در این مجموعه فعالیت کند. در نهایت تصمیم گرفتم به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهم و در کنار دایی که از بزرگان فوتبال ایران و آسیاست به این تیم کمک کنم. من تجربه 22 سال مربیگری را در کارنامه خود دارم. با مربیان بزرگی کار کرده‌ام و در 2 تیم از لیگ یک و 2 تیم از لیگ برتر کرواسی سرمربی بوده‌ام. فکر می‌کنم می‌توانم با تجربه‌ای که دارم برای این تیم مفید باشم.»

او در پاسخ به این سؤال که قبل از سفر به ایران چه شناختی از پرسپولیس داشته می‌گوید: «من بازی پرسپولیس در برابر استقلال که در دقایق پایانی به سود استقلال رقم خورد و آخرین بازی پرسپولیس در برابر سایپا را دیدم. پرسپولیس پتانسیل بسیار خوبی دارد که با وجود سرمربی خوبی مثل دایی که شناخت فوق‌العاده‌ای از فوتبال ایران دارد و کمک‌هایی که من می‌توانم در جایگاه خودم به این تیم کنم می‌توانیم موفق شویم. مطمئن باشید اگر نمی‌توانستم به پرسپولیس کمک کنم به هیچ‌وجه به ایران نمی‌آمدم.

این انتخاب یک انتخاب دوطرفه و آگاهانه بود چون هم من شناخت خوبی از مجموعه‌ای که انتخاب کردم داشتم و هم آقای دایی من را می‌شناخت و با سوابقم آشنایی داشت.»میاچ تاکید می‌کند: «فکر نمی‌کردم بعد از 12 سال دوباره به ایران برگردم. زمانی که من در فوتبال ایران بودم، نسل طلایی فوتبال ایران در تیم ملی حضور داشت. علی دایی، کریم باقری، مهرداد میناوند، خداداد عزیزی، مهدوی‌کیا و... بازیکنانی بودند که تیم ملی ایران را به مجموعه‌ای حرفه‌ای و بسیار خوب تبدیل کرده بودند. ایویچ هم مربی بسیار بزرگی بود که به‌نظرم برای فوتبال ایران و آسیا فرصت بزرگی بود.»

دایی سرمربی سرخ‌ها اما در مورد اضافه شدن میاچ به کادر فنی می‌گوید: «ما با میاچ به توافق رسیده‌ایم و او در باشگاه پرسپولیس حاضر شد و قرارداد امضا کرد. میاچ مربی بسیار خوبی است که می‌تواند در ادامه فصل به ما کمک کند. من در این مقطع تصمیم به آوردن او گرفته‌ام و می‌دانم که این اتفاق به سود پرسپولیس خواهد بود.»

کد خبر 124755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز