همشهری آنلاین: یک سایت آلمانی نوشت: مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس تهران دهمین بازیکن گران‌قیمت تمام تاریخ هانوفر بوده است.

hashemian

به گزارش فارس، سایت هانوفر عنوان کرد، وحید هاشمیان که پایان هفته قبل با تیم سرخپوش پایتخت قراردادی شش ماهه بست، پس از تاسیس تیم آلمانی، دهمین بازیکن گران‌قیمت بود. وی در سال 2005 از بایرن‌ راهی تیم منطقه نیدر زاکسن شد.
10 بازیکن این تیم که در گزارش مورد تحلیل قرار گرفتند، به این شرح هستند:

1- مایک هانکه:
در ازای 4.5 میلیون یورو، مایک هانکه از تیم وولفسبورگ خریداری شد تا گران‌قیمت‌ترین بازیکن تمام ادوار هانوفر شناخته شود. این بازیکن در سال 2010 پس از کلی مصدومیت، راهی بوروسیا مونشن‌گلادباخ شد.

2- جیری اشتاینر:
در سال 2002 و در ازای 3.1 میلیون یورو، از تیم اسلوان لیبرچ اسلوواکی به جمع نیدرزاکسنی‌ها راه یافت. در بدو حضورش زیاد قدرت خود را در خط آتش نشان نمی‌داد. در آن موقع گفته می‌شد خریدی نادرست بوده است. پس از مدتی سوپر استار هانوفری‌ها شد. وی آن‌قدر خوب شد که حتی محبوب‌ترین بازیکن تیم نزد هواداران لقب گرفت. او در سال 2010 پس از سال‌ها به وطنش بازگشت.

3- لئون آندرسن:
دانمارکی محبوب، ابتدای سال 2009 از فولهام انگلیس در ازای 2.5 میلیون یورو برای هانوفر خریداری شد. این هافبک اغلب دچار مصدومیت بود و تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

4- کریستیان شولتس:
کریستیان شولتس وقتی به عضویت هانوفر درآمد، 2.5 میلیون یورو هزینه روی دست تیم گذاشت. این مدافع چپ از وردربرمن راهی نیدرزاکسن شد. البته او قادر به بازی در همه پست‌های خط دفاع است.

5- توماس کریستیانسن:
در سال 2003 کریستیانسن از بوخوم به عضویت هانوفر در آمد. برای او رقمی بالغ بر 2.5 میلیون یورو خرج شد. وی در زمان انتقال عنوان آقای گل را در اختیار داشت؛ ولی مدام صدمه دید و عجیب آن که در سال 2006 مجبور شد برای همیشه کفش‌هایش را بیاویزد.

6- یان اشلادراف:
در سال 2008 از تیم بایرن‌مونیخ آمد. برای تصاحبش هانوفر رقمی معادل 2 میلیون یورو به حساب پرافتخارترین تیم بوندس‌لیگا حواله کرد. پس از ورود به هانوفر وی به جای آن که عصای دست تیم شود،‌ به خاطر مصدومیت‌های متوالی دور از میدان بود و نقش تماشاگر را به خود گرفت.

7- توماس برداریچ:
درسال 2003 این مهاجم که آن موقع یکی از پنج مهاجم تیم ملی آلمان بود، بدون پرداخت هیچ ‌پولی به بایرلورکوزن به خاطر اتمام قراردادش، راهی هانوفر شد. او در این تیم خیلی زود فهمید بازیکنی شاخص نخواهد شد و در ازای 1.8 میلیون یورو، یعنی رقمی که هانوفر به خودش داده بود، به وولفسبورگ فروخته شد. وی در سال 2008 به خاطر مصدومیت جدی زانو، در شرایطی که هنوز می‌توانست چند سال دیگر بازی کند، کفش‌هایش را برای همیشه آویخت.

8- ماریو اگی‌مان:
در سال 2008 در ازای 1.4 میلیون یورو از تیم کارلسروهه به هانوفر آمد. این ملی‌پوش سوئیسی هیچگاه تا حد بازیکن اصلی مطرح نشد و مدام روی نیمکت جا خوش کرد.

9- بلایسکو نکوفو
در سال 2002 هانوفر 1.4 میلیون یورو هزینه کرد تا این بازیکن را از مایتنس خریداری کند؛ اما این مهاجم سوئیسی پس از یک فصل ناموفق که توام با حضور معدود در زمین بود، به عنوان بازیکن قرضی راهی توانت‌انشده هلند شد. جالب است بدانید در سال 2004 هلندی‌ها کمتر از نصف رقم فوق یعنی 600هزار یورو این مهاجم را خریداری کردند.

10- وحید هاشمیان:


این مهاجم ایرانی درسال 2005 از تیم بایرن‌مونیخ به هانوفر آمد. برای تحقق چنین انتقالی، هانوفری‌ها رقمی بالغ بر 1.3 میلیون یورو به حساب بایرن‌ واریز کردند.

پس از سه فصل حضور نزد هانوفری‌ها، گلزن ایرانی معروف به هلی‌کوپتر، توانست در مجموع 9 گل برای این تیم به ثمر رساند. ‌آن زمان بود که هاشمیان در سال 2008 به بوخوم بازگشت.

کد خبر 124679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز