همشهری آنلاین: بروجردی: دادن عنوان سر به چنین سفیری نشان دهنده سیاست خصمانه انگلیس در مقابل دولت جمهوری اسلامی وً تخریبی بودن ماموریت سفیر می‌باشد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اعطای نشان افتخاری «سر» به سایمون گس سفیر انگلیس در ایران از سوی ملکه انگلیس، کارنامه عملکرد سفیر انگلیس را کاملاً منفی خواند و یادآور شد: سایمون گس نتوانسته ارتباط منطقی را با مسئولین کشور محل مأموریت خود برقرار کند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 که سفارت انگلیس نقش فعالی در آن ایفا کرد، اظهار داشت: طبیعتاً این موضوع نیز از نکات منفی سفیر انگلیس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارنظرهای اخیر سفیر انگلیس را نیز کاملاً برخلاف عرف دیپلماتیک است.

بروجردی دادن عنوان سر به چنین سفیری را نشان دهنده سیاست خصمانه انگلیس در مقابل دولت جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: مأموریت این سفیر در ایران نه تنها سازنده نیست بلکه کاملاً تخریبی می‌باشد.

وی صدور روادید برای سفر به کشور متبوع را یکی از فعالیت‌های معمولی سفارتخانه‌ها خواند و اظهار داشت: این حداقل خدمات را نیز سفارت انگلیس انجام نمی‌دهد و ایرانی‌ها برای گرفتن روادید انگلیس باید به کشورهای دیگر از جمله امارات رفته و ویزای خود را بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را نوعی بی‌احترامی به مردم ایران خواند و خاطرنشان کرد: وزارت خارجه باید با این موضوع برخورد کند تا مهر پایانی باشد بر این روند.

بروجردی در پایان در خصوص تصویب طرح قطع رابطه با انگلیس نیز گفت: این موضوع مسیر خود را طی می‌کند تا ببینیم به کجا خواهد رسید.

 

کد خبر 124597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز