لیما: ساکنان روستایی در پرو در مراسم سنتی خود برای آغاز سال نو، یکدیگر را کتک می‌زنند. مردم روستای چامبیلبیکا هر سال برای برگزاری این مراسم دور هم جمع می شوند و طی آن کسانی که در طول سال گذشته با هم اختلاف داشته‌اند به کتک‌زدن هم می‌پردازند.

مردها، زن‌ها و حتی بچه‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند و یک داور بر کتک‌کاری شرکت‌کنندگان نظارت دارد. ساکنان این روستا اعتقاد دارند که این مراسم باعث می‌شود کسانی که در سال گذشته با یکدیگر اختلاف داشته‌اند، سال جدید را پس از کتک‌زدن هم بدون دلخوری شروع کنند. جدال افراد با مشت و لگد شروع می‌شود و در نهایت با دست دادن با یکدیگر و تبریک سال نو به پایان می‌رسد. البته گاهی شرکت کنندگان در این مراسم دچار جراحت‌های سطحی می‌شوند.

سیل‌کم‌سابقه در استرالیا

کانبرا: جاری‌شدن سیل در شمال شرقی استرالیا باعث بروز مشکلات گسترده برای مردم این کشور شده است. مسئولان دولتی به خاطر این سیل که در 50‌ سال گذشته در این کشور بی‌سابقه بوده است، مجبور به تخلیه ساکنان چند شهر شده‌اند. جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا هم روز گذشته هشدار داد که این سیل بی‌سابقه ادامه خواهد داشت و حتی بر شدت آن افزوده خواهد شد. دولت استرالیا شهر تئودور و 2 شهر دیگر در شمال شرق این کشور را مناطق فاجعه زده اعلام کرده است. خسارات وارد شده به زمین‌های کشاورزی و خانه‌های این مناطق بیش از یک میلیارد دلار استرالیا تخمین زده می‌شود. با قطع شدن راه‌های ارتباطی برخی مناطق اکنون بالگردهای ارتش مشغول نجات سیل‌زدگان هستند.

جلب توجه برف بازی فیل

برلین: علاقه یک فیل به برف بازی این روزها مردم را به باغ وحشی در آلمان کشانده است! این فیل آسیایی به نام کو رایا، امسال فهمیده است که علاقه شدیدی به ساخت گلوله‌های برفی و پرتاب آن به سمت دیگران دارد. او در حالی که هوا در آلمان چند درجه زیر صفر است هر روز با خرطومش تعداد زیادی گلوله‌ برفی درست می‌کند.

هر چند تعدادی از گلوله‌ها به سمت بازدیدکنندگان پرتاب می‌شود اما این فیل بعضی وقت‌ها ترجیح می‌دهد گلوله‌های برف را پس از درست کردن نوش جان کند! فیل ‌های آسیایی معمولا به طور طبیعی در مناطقی زندگی می‌کنند که در عمرشان برف نمی‌بینند. به همین خاطر علاقه این فیل به برف بازی باعث جلب توجه مردم و مسئولان باغ‌وحش برلین شده است.

رکوردشکنی‌های زن نابینا

لندن: یک مرد انگلیسی در هنگام آموزش ماهیگیری به همسر نابینایش هیچ وقت فکر نمی‌کرد او بتواند 2‌رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. آقای آلن‌پنفولد63‌ساله 4‌سال پیش برای سرگرم شدن همسرش که سال‌ها پیش بینایی خودش را از دست داده است دوره آموزش ماهیگیری را برای او شروع کرد.

هر چند این مسئله فقط جنبه تفریحی داشت اما شیلا‌پنفولد 59‌ساله آنقدر جدی به آموزش اصول این ورزش پرداخت که اکنون توانسته است رکورد صید 2‌نوع از بزرگ‌ترین ماهی‌های جهان را به نام خود ثبت کند. اکنون این زن و شوهر رقابت سختی با یکدیگر دارند اما آقای پنفولد هنوز نتوانسته است به رکوردهای شاگرد سابقش نزدیک شود. این استاد ماهیگیری می‌گوید شاید لازم باشد اکنون او نکاتی را از همسرش یاد بگیرد.

کد خبر 124436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز