چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده بازیکن برتر آسیا معرفی شدند.

nekounam

به گزارش شبکه خبر، سایت ساکرنت در مقدمه‌ای که برای انتخاب 10 مرد برتر آسیا در سال 2010 نوشته آورده است: فوتبال آسیا یک سال خوب دیگر را پشت سر گذاشت. ممکن است که تمامی رویدادهای فوتبالی تحت تاثیر جام جهانی بوده باشند ولی بازیکنانی نیز بوده‌اند که در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود درخشیده‌اند.

ساکرنت سپس به معرفی برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2010 پرداخت.

1. کیسوکه هوندا، زسکا مسکو، ژاپن.

شاید اگر نگاهی کلی به جام جهانی بیندازیم، نتوانیم لحظه‌های زیادی را به یاد بیاوریم که از آن لذت برده‌ایم و در خاطرمان مانده باشد، ولی اگر دیدار ژاپن و دانمارک را مرور کنیم، بدون شک به یاد هنرنمایی های هوندا در طول بازی می‌افتیم. او با یک ضربه ایستگاهی فوق‌العاده گل اول ژاپن را به ثمر رساند و در ادامه نیز با پاس خود، سازنده گل سوم تیمش بود. او موجب شد تا بازی پسران سامورایی مورد تمجید همه قرار گیرد. عملکرد هوندا در زسکا و در لیگ قهرمانان اروپا در 12 ماه گذشته نیز این ژاپنی را نه تنها در کشورش، که در آسیا و اروپا نیز بر سر زبان‌ها انداخته است.

2. پارک جی سونگ، منچستر یونایتد، کره جنوبی.

پارک در سال‌های گذشته همواره یکی از بهترین‌های آسیا بوده است. این بازیکن 29 ساله که در منچستریونایتد توپ می‌زند، گل‌های حساسی را برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده، به شکلی که حضور وی در جام ملت‌های آسیا و نبودش در ترکیب این تیم، سرمربی کهنه‌کار یونایتدها را به واکنش واداشته. پدرش می‌گوید این آخرین تورنمنت آسیایی است که پارک می‌تواند در آن حضور داشته باشد ولی باید صبر کرد و دید چه اتفاقی می‌افتد. او کاپیتان تیم ملی کشورش است و در جام جهانی گذشته توانسته با تیمش به جمع 8 تیم پایانی راه یابد. سرمربی کره در جام ملت‌ها حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

3. تیم کاهیل، اورتون، استرالیا.

مرد میانی سرزمین کانگوروها جام جهانی خوبی را پشت سر نگذاشت ولی در مجموع سال پر باری را سپری کرد. او در دیدار نخست تیمش برابر آلمان از زمین اخراج شد و در دیدار سوم برابر صربستان ستاره تیمش بود ولی در نهایت استرالیا در همان دور گروهی با جام خداحافظی کرد. کاهیل 31 ساله در لیگ برتر انگلیس به همراه تافی‌ها نمایش خوبی دارد و یکی از مهره‌های مهم دیوید مویس به شمار می‌رود.

4. لی چونگ یونگ، ‌بولتون، کره جنوبی.

لی از فوریه 2009 بدون وقفه فوتبال بازی کرده است، ‌با این حال یکی از مهره‌های ارزشمند بولتون در این فصل بوده و پیش‌بینی می‌شود نقش بسیار مهمی در برنامه‌های آینده سرمربی این تیم جهت حضور بولتون در جام‌های اروپایی فصل بعد داشته باشد.

بر اساس اعلام نشریه‌های کره‌ای، لی در تابستان راهی تیم‌های بزرگ‌تری از جمله لیورپول یا آرسنال خواهد شد.

او در جام جهانی با گلزنی برابر آرژانتین و اوروگوئه توانست نامی برای خود دست و پا کند و با توجه به اینکه 22 سال دارد، می‌توان آینده خوبی را برایش متصور بود.

5. شینجی کاگاوا، دورتموند، ژاپن.

او پیش از آن که در تابستان از اوزاکا راهی دورتموند شود زیاد شناخته شده نبود و رسانه‌ها نیز این انتقال را مهم تلقی نکردند. نام کاگاوا در فهرست تیم اعزامی ژاپن به جام جهانی وجود نداشت ولی به اعتقاد بسیاری اگر او به آفریقای جنوبی رفته بود، می‌توانست برای سامورایی‌ها کارآمد باشد. در حال حاضر روزگار خوبی در بوندسلیگا دارد و یکی از امیدهای سرمربی ژاپن در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود.

6. بدر الموتوا، القادسیه، کویت.

او گل‌های بسیاری را هم برای باشگاه و هم برای تیم ملی کشورش زده و امیدوار است بتواند گلزنی‌هایش را در جام ملت‌ها نیز تکرار کند. بدر 25 ساله در جام خلیج فارس یکی از بهترین‌های کویت بود و توانست با این تیم به نخستین عنوان مهم کشورش از سال 98 دست یابد. رسانه‌ها از احتمال حضور وی در اسپانیا سخن می‌گویند.

7. ساشا اوگننوفسکی، سئونگنام، استرالیا.

سالی که گذشت را می‌توان یک سال رویایی برای برای این مدافع دانست. حضور اوگننوفسکی در باشگاه‌های ژاپن نقطه عطف زندگی او است. او در کره با سئونگنام قهرمان شد و به عنوان کاپیتان توانست جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالا ببرد و پس از آن به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد. تمامی این عنوان‌ها مهر تائیدی جهت حضور اوگننوفسکی در این سیاهه است.

8. جونگ تائه سه، بوخوم، کره شمالی.

او سال فوق العاده‌ای نداشت ولی موجب شد تا نام کشورش و قاره آسیا در ماه ژوئن تیتر خبر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های سراسر دنیا شود. پس از جام جهانی از تائه سه به عنوان یک بازیکن احساساتی یاد می‌شود. گریه‌های او در زمان پخش سرود ملی کره شمالی در دیدار برابر برزیل هیچ گاه از یاد هواداران فوتبال پاک نخواهد شد. جونگ علاقه داشت در انگلیس توپ بزند ولی بعد از جام جهانی به بوخوم رفت و تاکنون نیز عملکرد خوبی داشته است.

9. یوسف محمد، کلن، لبنان.

محمد تاکنون آن طور که شایسته‌اش بوده مورد توجه قرار نگرفته است. شاید دلیل این امر حضور وی در خط دفاع باشد و یا زندگی آرام و بدون حاشیه او. عملکرد یوسف محمد در فصل گذشته به اندازه‌ای خوب بوده که از او به عنوان یکی از بهترین‌های باشگاه‌های آلمان نام برده می‌شود. یوسف هم چنین توانسته تا حد کاپیتانی کلن خود را بالا بکشد.

10. جواد نکونام، اوساسونا، ایران.

با توجه به عدم حضور ایران در جام جهانی، جواد نکونام نتوانست شایستگی‌هایش را در یک تورنمنت معتبر به نمایش بگذارد. نکته دیگری که در مورد او باید مورد توجه قرار داد این است که نکونام در آستانه 30 سالگی است و دیگر شانسی برای حضور در جام جهانی آینده ندارد. با این حال، شاهزاده ایرانی توانست یک فصل خوب دیگر را با باشگاهش پشت سر بگذارد. او این شانس را داشت که از اوساسونا به تیم دیگری برود ولی ترجیح داد در پامپلونا بماند. نکونام شاید یکی از بهترین رهبران فوتبال در آسیا باشد. او نقش قابل توجهی در پیشرفت فوتبال ایران در سال 2010 داشت.

کد خبر 124358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز