لندن: یک پدربزرگ در انگلیس به‌خاطر شرایط بد آب‌و‌هوایی 3‌روز طول کشید تا بتواند از فرودگاه به خانه‌اش بازگردد.

snow

این مرد 72‌ساله پس از رساندن همسرش برای یک مسافرت به فرودگاه قصد داشت به سمت خانه‌اش رانندگی کند اما به‌خاطر برفی‌بودن هوا، راه را گم کرد. خانواده این مرد مسن پس از بازنگشتن او به خانه، موضوع را به پلیس گزارش دادند و سرانجام ماموران توانستند او را با استفاده از دوربین‌های کنترل ترافیک پیدا کنند.

گفته می‌شود این پدربزرگ که تلفن همراه هم نداشته 3‌روز در حال رانندگی بوده است. نیروهای پلیس با رساندن این پیرمرد به خانه‌اش باعث خوشحالی فرزندان و نوه‌هایش شدند. مقام‌های دولت انگلیس از مردم خواسته‌اند به خاطر برف سنگین فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

فروش رایانه قدیمی به قیمت 15‌هزار دلار

واشنگتن: هر چند بسیاری از مردم به وسایل الکترونیکی قدیمی خود اهمیتی نمی‌دهند اما یک مرد آمریکایی با فروش یک رایانه قدیمی صاحب 15‌هزار دلار شد. این مرد چند روز پیش تصاویر این رایانه تولید شرکت اپل را روی یک سایت حراج اینترنتی قرار داد و این دستگاه در مدت کوتاهی به فروش رسید.

این رایانه به‌نام« لیزا یک» نخستین سری از رایانه‌های شخصی شرکت اپل است که برای بار نخست با سیستم عامل گرافیکی راهی بازار شد. تولید این رایانه پس از مدت کمی متوقف شد و مدیران اپل پروژه ساخت رایانه‌های مکینتاش را پیگیری کردند. گفته می‌شود خریدار این رایانه آن را برای بازدید عموم به موزه‌ای در ایتالیا اهدا کرده است. این رایانه حدود 30‌سال پیش تولید شده اما اکنون یک عتیقه به‌حساب می‌آید.

حبس به‌خاطر خواندن نامه‌های همسر

میشیگان: یک مرد آمریکایی به خاطر خواندن نامه‌های الکترونیکی همسرش بدون اجازه او به احتمال زیاد زندانی خواهد شد. آقای لئون واکر،33‌ساله متهم است که با هک‌کردن لپ‌تاپ شخصی همسرش نامه‌های الکترونیکی او را خوانده و حریم شخصی وی را زیر پا گذاشته است.

دادستان دادگاه آمریکا این مرد را به‌همین خاطر مشمول مجازات جرم رایانه‌ای هک دانسته است که برای او مجازات حبس را به‌دنبال خواهد داشت. وکلای آقای واکر اما اعلام کرده‌اند که موکلشان کلمه عبور همسرش را به خاطر سادگی از روی دست او دیده است و به‌همین خاطر به این حکم اعتراض خواهند کرد. هنوز مدت دقیق زندان این مرد مشخص نشده است اما او به‌زودی باید پرونده درخواست طلاق را هم پیگیری کند.

خطر مرگ به‌خاطر هیجان

لندن: در حالی که در آستانه سال نوی میلادی پدر و مادرها دوست دارند بچه‌ها با گرفتن هدیه هیجان‌زده شوند والدین یک دختر 2‌ساله آرزویی بر خلاف این دارند. تینا‌کلیولند از یک بیماری نادر رنج می‌برد که هیجان زیاد باعث می‌شود به مدت کوتاهی ضربان قلب و تنفسش متوقف شود.

به همین خاطر هیجان زده شدن او به خاطر دریافت هدیه در سال نو ممکن است به قیمت از دست دادن جان او تمام شود. پدر و مادر این دختر می‌گویند تاکنون چند‌بار در چنین شرایطی قلب دختر آنها دوباره شروع به کار کرده است اما آنها نگران هستند که مبادا این مسئله تکرار شود و دریافت یک هدیه دخترشان را از آنها بگیرد. بستگان این خانواده در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این دختر باید زندگی بدون هیجان را طی کند.

کد خبر 124318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز