دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: آرامش حاکم بر بازار طی 10 روز ابتدایی اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها رضایت دولتی‌ها را در پی داشته است.

خرید - مردم

به گزارش همشهری، معاون وزیر بازرگانی، ضمن ابراز رضایت از شرایط حاکم بر بازار از کاهش حضور فیزیکی بازرسان در بازار و تداوم فعالیت‌های نظارتی از طریق گزارش‌های مردمی و اطلاعات موجود خبر داد. به گفته محمدعلی ضیغمی، ثبات قیمت‌ها و فراوانی کالا در بازار پایدار خواهد بود و وزارت بازرگانی فعلا برنامه‌ای برای آزاد‌سازی‌ ذخایر خود ندارد. ضیغمی، افزایش قیمت‌ها در سال آینده را منتفی دانست و ادامه داد: عدم‌تغییر قیمت‌ها تا پایان سال به معنای افزایش قیمت از ابتدای سال آینده نیست.

افزایش قیمت نخواهیم داشت

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی نیز با بیان اینکه تمرکز اصلی بسته‌های سیاستی و حمایتی بر تقویت بخش تولید است، اظهار داشت: با افزایش تولید و بهبود بهره‌وری شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود. محمدرضا فرزین با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این صورت گرفته است، برای تک‌تک بخش‌ها بسته‌های حمایتی و سیاستی داشتیم و تمرکز اصلی روی بسته‌های سیاستی و حمایتی این بود که بتوانیم بخش تولید را تقویت کنیم تا بخش تولید با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بتواند همچنان نیازهای بازار را پاسخگو باشد.

وفور کالا در بازار

رئیس شورای اصناف کشور نیز با اشاره به‌وجود کالا به اندازه کافی در بازار، گفت: وضع قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده و بازار جریان عادی خود را دارد. قاسم نوده‌فراهانی ادامه داد: با توجه به موجود بودن کالا به‌اندازه کافی در واحدهای صنفی و بازار، فکر نمی‌کنم نیاز باشد از انباردارها نیز کمک بگیریم. نوده فراهانی بر خلاف معاون وزیر بازرگانی از تشدید بازرسی و نظارت در کشور خبر داد.

کد خبر 124231

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز