گروه شهری: در هفته نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، شهر تهران در مقایسه با کل کشور مناسب‌ترین شرایط را در بخش حمل‌ونقل عمومی داشته است.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران  در حاشیه جلسه ارتباط با شهروندان در مرکز نظارت همگانی 1888 از خبرنگاران خواست گرچه افزایش کرایه تاکسی‌ها در دستور کار است و تا هفته آینده اعلام می‌شود اما درمورد میزان آن تا زمان رسیدگی کامل از وی جوابی نخواهند.

وی ادامه داد: به هر حال طبیعی است که با افزایش قیمت سوخت، افزایش هزینه‌ها را شاهد باشیم اما مهم این است که افزایش قیمت‌ها منطقی باشد که مردم دچار فشار نشوند. شهردار تهران در مورد نحوه رسیدگی به هرگونه تخلف به‌ویژه در مورد نرخ تاکسی‌ها با توجه به اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها گفت: رسیدگی به تخلف در حوزه حمل‌ونقل به‌عهده وزارت بازرگانی است که شهروندان از طریق تلفن 124 نیز می‌توانند تخلفات را اعلام کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها اقدامی ملی و ضروری است که همه دستگاه‌ها باید در این مورد همکاری کنند، اظهار داشت: شهرداری تهران به همین دلیل درنظر دارد قیمت بلیت مترو و اتوبوس بلیتی را به‌طور حتم تا پایان سال افزایش ندهد.

قالیباف گفت: با افزایش قیمت انرژی، هر کالا و خدماتی که تولید یا ارائه می‌شود با افزایش قیمت مواجه می‌شود به همین دلیل در دولت ستادی برای این مسئله تشکیل شده که قرار است تا پایان سال سیاست‌های جبرانی را در حوزه‌های مختلف صنعت، مدیریت شهری و... اعلام کند. وی افزود: شرکت‌هایی نیز که با ما کار می‌کنند، قیمت تمام‌شده‌شان براساس هزینه‌هاست و تا پایان سال، قراردادها طبق روال پیش خواهد رفت.

به گفته قالیباف، قیمت‌ها را براساس میزانی که دولت اعلام می‌کند افزایش خواهیم داد که این موضوع در بودجه سال90 شهرداری تهران که حداکثر تا 2 هفته آینده به شورای شهر ارائه می‌شود، اعمال شده است. در این بودجه تمام اثرات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از اجرای هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها لحاظ شده است.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که دولت در قالب سیاست‌های جبرانی بسیاری از موارد را برای شهرداری‌ها جبران کند و افزود: در غیر این صورت با هماهنگی دولت نرخ‌هایی را برای حمل‌ونقل عمومی و سایر خدمات شهرداری تعیین خواهیم کرد.

کد خبر 124224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز