همشهری آنلاین : مدیرکل اداره امور فرهنگی وزارت علوم از آغاز دور دوم اعزام 6 هزار نفر از دانشگاهیان به سوریه از امروز خبر داد.

وزارت علوم

دکتر جلیل دارا در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اعزام آخرین گروه دانشگاهیان به سوریه، با بیان اینکه بیست و چهارمین و آخرین گروه دانشگاهیان به سوریه، 27 آذرماه به این کشور اعزام شدند، گفت: اعزام کاروانه ا به سوریه، به صورت هفتگی و با پروازهای هوایی از اواخر تیرماه سال جاری آغاز و تا 27 آذر ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم اعزام دانشگاهیان به سوریه از امروز، عنوان کرد: ثبت نام و قرعه کشی دور دوم در آبان ماه انجام شد و از بین 40 هزار نفر ثبت نام کننده، بیش از 6 هزار نفر جهت اعزام به سوریه انتخاب شدند.

دارا با بیان اینکه دور سفر قبلی اعزام به سوریه از یک ایستگاه در تهران بوده است، اما دانشگاهیان این دوره از هفت ایستگاه پروازی به سوریه اعزام می‌شوند، اظهارکرد: از امروز تا اواخر خرداد ماه سال آینده اعزام‌ها به سوریه انجام می‌گیرد.

مدیرکل اداره امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در این دور از اعزام‌ها، اساتید به سوریه و لبنان و دانشجویان تنها به سوریه اعزام می‌شوند، به برنامه‌های ویژه این دوره اشاره و تصریح کرد: در دور دوم سفر به سوریه دانشگاهیان از یکی از دانشگاه‌های دمشق و مراکز فرهنگی این شهر بازدید خواهند کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه افراد اعزامی می‌توانند از طریق بانک ملت مبلغ سیصد هزار تومان وام دریافت کنند، خاطرنشان کرد: هدف از اعزام دانشگاهیان به سوریه تقویت فضای معنوی دانشگاهیان و افزایش زمینه‌های همکاری مشترک دانشگاه‌های ایران با کشورهای مسلمان است.

 

کد خبر 124013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز