دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

به فاصله 2 ماه مانده به نخستین مسابقه تیم امید در مقدماتی المپیک، در شرایطی که غلامحسین پیروانی سرمربی تیم امید برای ادامه همکاری با این تیم شروطی برای فدراسیون تعیین کرده بود، دیروز وی از سمت خود استعفا کرد.

غلامحسین پیروانی

پیروانی استعفای خود را هنوز به فدراسیون ارائه نداده است اما روز گذشته رئیس فدراسیون فوتبال به‌طور شفاهی با این استعفا موافقت کرد تا سرانجام همکاری پیروانی و کفاشیان به نقطه پایان برسد. سرمربی مستعفی تیم امید می‌گوید: «تصمیم خود را ظرف امروز یا فردا به فدراسیون فوتبال اعلام خواهم کرد.»

پیش از اعلام این خبر، صبح دیروز قرار بود جلسه علی کفاشیان و غلامحسین پیروانی در فدراسیون فوتبال برگزار شود؛ جلسه‌ای که به‌دلیل حضور نیافتن سرمربی تیم امید در فدراسیون هیچگاه برگزار نشد. وی ابتدا اعلام کرد که به‌دلیل کسالت نتوانسته از شیراز راهی تهران شود و ساعتی بعد از آن، رسما همکاری خود را با فدراسیون قطع کرد.

پیش‌تر، قبل از برگزاری بازی‌های آسیایی گوانجو غلامحسین پیروانی از تیم امید جدا شد و دوباره به کادرفنی این تیم بازگشت. آیا بازهم ممکن است وی تصمیم به بازگشت بگیرد؟ سرمربی مستعفی تیم امید تاکید می‌کند: «ایمان داشته باشید که این بار دیگر از تصمیمم بر نمی‌گردم.»

وی کارشکنی و وجود اختلاف با مسئولان کمیته ملی المپیک را دلیل کناره‌گیری‌اش از این تیم عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «مسئولان کمیته ملی المپیک و شخص آقای افشارزاده از روز اول مدام با این حرف که این تیم به هیچ جایی نمی‌رسد و باید مربی خارجی بیاوریم نه‌تنها حمایتی از تیم امید نکردند بلکه مدام باعث دلسردی کادر فنی شدند. با این شرایط بهتر دیدم بروم تا آقایان به خواسته‌های‌شان برسند.» او معتقد است: «در تیم امید کارشکنی می‌شد و من نمی‌توانستم در این شرایط در کنار این تیم باشم.»

علی کفاشیان که روزی مخالف حضور غلامحسین پیروانی در تیم امید بود، حالا ادعا می‌کند که این مربی تنها با کمیته ملی المپیک اختلاف داشته است. با وجود این، فدراسیون با جدایی پیروانی بلافاصله موافقت کرده است. علی کفاشیان می‌گوید: «جدایی پیروانی تقریبا قطعی شده است.» و ظاهرا با طی شدن مراحل اداری استعفای وی، کناره‌گیری این مربی از تیم امید قطعی می‌شود.

رئیس فدراسیون دلیل این جدایی را اینگونه توضیح می‌دهد: «سرانجام به خاطر اختلافات و ناهماهنگی‌هایی که آقای پیروانی با کمیته ملی المپیک داشت، این اتفاق افتاد. بنده خدا آقای پیروانی هم زحمت می‌کشیدند ولی همیشه اختلاف نظر وجود داشت. مثل روز روشن است که کمیته ملی المپیک مخالف ماندن ایشان بود. به هر حال در چنین شرایطی کار کردن سخت است.»

با جدایی غلامحسین پیروانی، فریدون معینی سرپرست کمیته تیم‌های ملی به‌طور موقت هدایت این تیم را به‌عهده گرفت. علی کفاشیان با تایید این موضوع خبر می‌دهد که فدراسیون به‌دنبال یک مربی خارجی برای تیم امید است. غلامحسین پیروانی معتقد است که مربی خارجی یا ایرانی برای هدایت تیم امید فرقی نمی‌کند و تنها حمایت از سرمربی تیم امید اهمیت دارد.

کفاشیان اما می‌گوید: «باید یک مربی خوب خارجی پیدا کنیم تا کمک کند تیم ان‌شاءالله در مقدماتی المپیک نتیجه بگیرد.» کمیته فنی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه جلسه دارد و در این نشست قرار است درباره سرمربی آینده تیم امید تصمیم گرفته شود؛ اینکه از گزینه‌های خارجی و پنهان فدراسیون فوتبال چه کسی می‌تواند هدایت تیم امید را به‌عهده بگیرد.

تیم امید با مربیگری غلامحسین پیروانی در بازی‌های آسیایی گوانجو در نیمه نهایی مسابقات فوتبال موفق نبود و به مقام چهارمی دست یافت. بعد از این بازی‌ها انتقادهای بسیاری به مربیگری پیروانی شد و اینکه او نمی‌تواند با تیم امید به المپیک لندن صعود کند. تیم امید حالا 2 ماه فرصت دارد تا برای مقدماتی المپیک آماده شود و چهارم اسفند ماه در نخستین مسابقه خود در ورزشگاه آزادی به مصاف قرقیزستان می‌رود. این در حالی است که وضعیت کادرفنی این تیم مبهم است و آیا سرمربی خارجی در این مدت کم می‌تواند تیمی قدرتمند در این بازی‌ها داشته باشد؟

کد خبر 123661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز