سرانجام روز موعود‌ فرا رسید و تیم امید ایران چهارم اسفند در نخستین مسابقه خود در مقدماتی المپیک مقابل تیم امید قرقیزستان قرار می‌گیرد.

فوتبال امید

تیم امید ‌ از مدت‌ها قبل اردو و تمرینات خود را برای حضور در این رقابت با مربیگری غلامحسین پیروانی شروع کرده بود ولی پس از نتایج ضعیف در‌گوانجو، پیروانی از این تیم جدا شد و اکنون هومن افاضلی به‌عنوان سرمربی موقت روی نیمکت تیم امید می‌نشیند. این در حالی است که در آخرین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار بود مجید جلالی به‌عنوان سرمربی منصوب شود؛ این اتفاق اما رخ‌نداد و افاضلی امروز همه کاره تیم امید است. او البته مقابل قرقیزستان تیمی کاملا جوان را در اختیار دارد؛ تیمی که برخلاف گوانجو نمی‌تواند از امتیاز داشتن بازیکنان بزرگسال برخوردار باشد و بنا به تصمیم سرمربی موقت، تیم امید از داشتن بازیکنانی چون احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد هم محروم است. علاوه بر این دو بازیکن، حمید علی‌عسگر به‌دلیل مصدومیت دیروز اردوی تیم امید را ترک کرد و او نیز نخستین مسابقه تیم امید در مقدماتی المپیک را از دست می‌دهد.

هومن افاضلی بابت این موضوع نگرانی ندارد و امیدوار است که بازیکنانی مثل آرش افشین و محسن مسلمان جای خالی بازیکنان سرشناس‌تر را پر کنند. سرمربی موقت تیم امید می‌گوید: «تیم امید از انگیزه و روحیه بالایی برای صعود به المپیک برخوردار است و پتانسیل فنی لازم را دارد تا برای رسیدن به المپیک با تیم‌های شرق آسیا رقابت نزدیک و شایسته‌ای داشته باشد. به اعتقاد من، مهم‌ترین ویژگی تیم فعلی را باید روحیه تیمی بهتر و بالاتر دانست.» آخرین اردوی تیم امید برای رویارویی با قرقیزستان در روزهای گذشته شروع شد و این تیم ساعت16 روز گذشته آخرین تمرین خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد. افاضلی معتقد است که با این وضعیت نباید از این تیم انتظار داشت؛ «نباید از تیمی که تنها 3 روز از تشکیل آن می‌گذرد، انتظار زیادی داشت. تیم‌های امید در دوره‌های گذشته نفرات بهتر و کادر فنی قوی‌تری داشتند‌ اما نتوانستند به المپیک صعود کنند.»

36 سال از آخرین مرتبه‌ای که تیم امید توانست پا به المپیک بگذارد، می‌گذرد. تیم‌های امید که در مقاطع گوناگون از بازیکنان بزرگی بهره می‌بردند، هیچگاه نتوانستند در این سال‌ها طلسم بزرگ فوتبال ایران را بشکنند. سرمربی موقت تیم امید از تیم‌های کره‌جنوبی و شمالی، ژاپن، استرالیا، امارات، ازبکستان و عمان به‌عنوان حریفان اصلی در راه صعود به المپیک یاد می‌کند و می‌گوید: «انتظارات از تیم امید باید منطقی باشد؛ چرا که در دوره‌های گذشته تیم‌های امید بهتری داشتیم که در صعود به المپیک ناکام بودند. در زمان ایگور کوردس 3 بازیکن تیم امید در بوندس لیگا شاغل بودند ولی آن تیم هم گرفتار مشکلات داخلی شد و راهی به المپیک پیدا نکرد.»

با وجود این، قرقیزستان حریف چندان قدرتمندی به‌نظر نمی‌رسد؛ تیمی که ظاهرا امید چندانی برای پیروزی و حتی تساوی مقابل امیدهای ایران ندارد. این تیم که دیروز آخرین تمرین خود را قبل از مسابقه در ورزشگاه آزادی انجام داد، گفته می‌شود به شکست با حداقل گل دریافتی رضایت دارد. طبق شنیده‌ها از اردوی قرقیزستان، این تیم در اندیشه موفقیت در مسابقه برگشت است. مراد ژوماکیف، سرمربی تیم امید قرقیزستان می‌گوید: «بازی بسیار سختی داریم. هم انگیزه بازیکنان ایران بالاست و هم انگیزه بازیکنان ما. ‌تیم ایران با حمایت هوادارانش حریف سرسختی خواهد بود. امیدوارم که بتوانیم بازی خوبی برابر تیم ایران انجام دهیم.» بازیکنان امید قرقیزستان برای کادرفنی تیم امید تیمی ناشناخته هستند.

هومن افاضلی در این رابطه توضیح می‌دهد: «اطلاعات زیادی در مورد تیم قرقیزستان نداریم و‌ با حریف گمنامی روبه‌رو هستیم. تنها شناختی که از حریف داریم این است که قرقیزستان
به سختی گل می‌خورد و به همان دشواری هم گل می‌زند.» او می‌گوید: «قرقیزستان حریف خطرناکی برای تیم امید است و نباید این تیم را حریف ساده‌ای تلقی کنیم؛ چرا که بازی در مرحله حذفی دشواری‌های خودش را دارد.» فدراسیون فوتبال برای ترغیب علاقه‌مندان به فوتبال اعلام کرده که تماشای مسابقه امید ایران و امید قرقیزستان رایگان است. این مسابقه ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

کد خبر 128951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز