تلاش بازیکنان تیم امید در نخستین مسابقه مقدماتی المپیک مقابل تیم امید قرقیزستان نتیجه‌ای بهتر از یک بر صفر به سود ایران نداشت و مردان هومن افاضلی در یک مسابقه آسان به حداقل گل زده رضایت دادند.

فوتبال تیم امید

پیش از این مسابقه که سرمربی موقت تیم امید تصمیم گرفته بود قید بازیکنان باتجربه‌ای چون احسان حاج صفی و کریم انصاری‌فرد را بزند، احتمالا فکر نمی‌کرد که مقابل قرقیزستان حملات پراکنده‌ای داشته باشد. هافبک‌های تیم امید در شروع مسابقه سعی داشتند آرش افشین را در موقعیت گل قرار دهند. افشین، ملی پوش فولاد که به همراه تیم امید در گوانجو حضور داشت و در جام ملت‌های آسیا برای ایران یک گل زد، بهترین بازیکن تیم امید در این مسابقه به حساب می‌آمد.

او در سیستم 1-3-2-4 نقش تک‌مهاجم تیم امید را ایفا می‌کرد و با تکنیک و دوندگی‌های خود سعی داشت دروازه حریف را بازکند. به‌نظر می‌رسید تیم امید حساب ویژه‌ای روی گلزنی افشین باز کرده است، اما برخلاف تصور تیم امید با ضربه دیگر ملی پوش فولاد به گل رسید. در دقیقه 34 مسابقه، هنگامی که تیم امید پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، بازیکنان قرقیزستان فکر نمی‌کردند با ضربه مهارنشدنی بختیار رحمانی روبه‌رو ‌شوند. ضربه این بازیکن به زیبایی از دیوار دفاعی حریف گذشت و گل شد.

با این گل، بازیکنان قرقیزستان تا حدودی از تفکرات دفاعی خارج شده و سعی ‌کردند بازی را به تساوی بکشانند؛ اتفاقی که رخ نداد و تیم امید با یک گل زده نیمه اول مسابقه را به پایان رساند. در نیمه دوم به‌نظر می‌رسید تیم امید به‌دلیل یک گل زده در تدارک گل‌های بعدی باشد. اتفاقا تیم امید در نیمه دوم هم مقابل تیم گمنام قرقیزستان در بیشتر دقایق صاحب توپ بود، اما حملات پراکنده و بدون برنامه راه به جایی نبرد و حتی رسول کر هم نتوانست این تیم را به گل دوم برساند. در یکی از حملات تیم امید او توپ ارسالی روی دروازه حریف را با وجود اشتباه مدافع و دروازه‌بان قرقیزستان با ضربه سر از دهانه دروازه به بیرون فرستاد. هافبک‌ها و مدافعان قرقیزستان برای از کار انداختن حرکت تیمی ایران بارها مرتکب خطا شده و بیش از همه آرش افشین را با تکل‌های متعدد سرنگون کردند. از این مسابقه استقبال چندانی نشد و تنها حدود 50 تماشاگر در ورزشگاه بزرگ آزادی حضور داشتند. پیروزی تیم امید با حداقل گل بدون تردید شرایط این تیم را در مسابقه برگشت دشوار خواهد کرد. مسابقه برگشت 18اسفند برگزار خواهد شد.

برای پیشرفت به زمان نیاز داریم

هومن افاضلی پیروزی مقابل قرقیزستان را نتیجه مثبتی تلقی می‌کند و معتقد است تیم امید برای پیشرفت به زمان نیاز دارد. سرمربی موقت تیم امید می‌گوید: «با توجه به فوتبالی که قرقیزستان مقابل ما ارائه داد، پیروزی مقابل این تیم را یک نتیجه خوب می‌دانم و از برد راضی هستم. ما در این بازی که یک دیدار خانگی برای ما محسوب می‌شد گل نخوردیم و به همین دلیل نمی‌تواند نتیجه بدی برای ما باشد.»
افاضلی با انتقاد از شیوه تدافعی قرقیزستان مقابل ایران ادامه می‌دهد: «آنها یک اتوبوس بازیکن مقابل دروازه‌شان قرار داده بودند تا گل نخورند! ما در نیمه دوم با تعداد زیاد به سمت دروازه آنها حمله کردیم اما نتوانستیم به گل‌های بیشتر برسیم. البته پیروزی بدون دریافت گل هم نتیجه خوبی است.» وی عنوان می‌کند: « ما تازه این تیم را تحویل گرفته‌ایم و برای پیشرفت به زمان نیاز داریم.»

ترکیب تیم امید: شجاع خلیل‌آزاد، رسول کر، رضا طلبه، کمال کامیابی نیا، علی مرزبان، بختیار رحمانی، آرش افشین(85- حسین ابراهیمی)، محسن مسلمان(57 - ایمان موسوی )، محمد رشید مظاهری، مهرداد جماعتی و امین شرفی( 64- مهدی دغاغله).

کد خبر 129063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز