همشهری آنلاین: یک گروه مدنی در سنگاپور در آخرین مرحله کارزاری برای پاکی توالت‌ها با عنوان "مراقب رفتار خودتان باشید،" می‌گوید سنگاپوری‌های نظیف نیاز به توالت‌های تمیزتر و افزایش آگاهی عمومی برای رسیدن به این هدف دارند.

singapore

به گزارش رویترز دولت- شهر سنگاپور 30000 توالت عمومی دارد و در تلاش است تا سال 2013 دست کم 70 درصد آنها را "سه ستاره" کند.

یک بررسی بوسیله انجمن توالت سنگاپور (RAS) نشان داد که تنها 500 توالت عمومی در این شهر دارای معیارهای توالت مناسب، شامل داشتن تسهیلات مناسب، نداشتن بو و ترشحات، و ارائه وسائل نظافت اولیه مانند صابون و کاغذ توالت هستند.

رئیس انجمن توالت سنگاپور هنگام ارائه گزارشی 70 صفحه‌ای در مورد توالت‌ها به عنوانی جزئی از تلاش برای بهبود نظافت توالت‌ها در این شهر به خبرنگاران گفت: "از نظر ما رعایت آداب توالت بیانگر فرهنگ سنگاپور است. این آداب به مردم نشان می‌دهد که سنگاپوری‌ها چه قدر متمدن هستند."

او افزود: "ما یک کشور جهان اولی هستیم و جامعه‌ای آداب‌دان می‌خواهیم تا بیانگر این موضوع باشد."

بر اساس "برنامه توالت زیبا"ی این انجمن،‌توالت‌ها از سه تا پنج ستاره می‌گیرند. یک توالت چهارستاره باید دارای یک جایگاه تعویض پوشک یا محل ادرار کردن برای کودکان باشد و یک توالت پنج‌ستاره باید دارای خصوصیات دوستدار محیط زیست مانند شیرهای دارای چشم الکترونیکی برای صرفه‌جویی در آب باشد.

این انجمن برای افزایش اگاهی عمومی در این مورد کافی شاپی را در مرکز اداری سنگاپور افتتاح کرده است که دارای توالت پنج‌ستاره است. این انجمن همچنین اعلام کرده است که بسته‌های دستمال کاغذی که بر روی آنها پیام‌هایی در مورد آداب توالت چاپ شده است در مغازه‌های مجاور توزیع خواهد کرد.

این انجمن در گزارش خود می‌گوید: "تلاش سنگاپور مطابق آنچه نخست وزیر لی هسین لونگ امسال اعلام کرد، برای اینکه خود را به عنوان یکی از قابل‌زیست‌ترین شهرهای آسیا نشان دهد،‌ قابل تحسین است، اما متاسفانه نظافت توالت‌های عمومی ما مطابق با این شعار پیش نرفته است."

انجمن توالت سنگاپور یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1998 تاسیس شد و می‌گوید هدفش ترغیب پاکی، طراحی مناسب و کارکرد درست توالت‌های عمومی در سنگاپور است.

کد خبر 123659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز