گروه شهری: با آغاز گشت‌های مشترک نظارتی پلیس و تاکسیرانی کار اعمال قانون بر تاکسی‌های متخلف آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مراسم آغاز این عملیات مشترک گفت: با 150 گشت مشترک ماموریت‌های خاصی را برای کنترل تاکسی‌داران انجام خواهیم داد. به گفته وی افسران پلیس دارای برگه اخطار هستند و می‌توانند در هنگام بروز و خطا از سوی تاکسی‌داران با آنان برخورد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی با تاکسی‌های غیر فعالی که اقدام به جابه‌جایی مسافر نمی‌کنند، تاکسی‌هایی که در مسیر مشخص شده خود نیستند و همچنین تاکسی‌هایی که تنها به دنبال سوار کردن مسافر دربستی هستند، برخورد خواهند کرد.

سردار رحیمی یادآور شد: همچنین برخورد با مسافربرهای شخصی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای تاکسی‌داران می‌کنند و همچنین برخورد با تاکسی‌های شهرستان‌های اطراف که اقدام به فعالیت در داخل شهر تهران می‌کنند در دستورکار پلیس قرار دارد. رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر این که تنها تعداد معدودی از رانندگان تاکسی متخلف هستند، گفت: مردم می‌توانند پلیس را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی «110» در جریان تخلفات رانندگان تاکسی قرار دهند.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه با اشاره به کاهش 10درصدی حجم ترافیکی صبحگاهی در نخستین روز اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها، تصریح کرد: انتظار داریم تا در روزهای آینده با توجه به هدفمندشدن یارانه‌ها مردم از وسایط نقلیه شخصی استفاده نکنند و به این ترتیب حجم ترافیک به خصوص در صبحگاه کاهش چشمگیری خواهد داشت.

از سوی دیگر فضل الله اسلامی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه کارت‌های سوخت به مدت 2ماه شارژ شده است، گفت: بنابراین نباید افزایش قیمتی در کرایه تاکسی‌ها داشته باشیم. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که دولت افزایش قیمت را اعلام نکند و در شورای شهر تهران به تصویب نرسد، افزایش قیمتی در کرایه تاکسی‌ها نخواهیم داشت. اسلامی خطاب به تاکسی‌داران افزود: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران تمام آیتم‌های تاثیرگذار در افزایش قیمت کرایه را در نظر دارد و اجازه نخواهد داد که کرایه تاکسی‌ها افزایش یابند.

کد خبر 123536

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز