سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوییس ایناسیو لولا دا سیلوا در اقدامی نمادین روز دو شنبه اول ژانویه(11 دی) برای بار دوم به عنوان رییس جمهوری برزیل سوگند خورد.

به گزارش بی.بی.سی، لوییس ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهوری برزیل در سخنانی که به مناسبت آغاز دور دوم ریاستش ایراد کرد،تلاش برای توسعه اقتصاد برزیل و مبارزه با فقر را همچنان از الویت‌های اصلی دولت خود برشمرد.

این سیاستمدار سوسیالیست روز دوشنبه پس از ادای سوگند در برازیلیا قول داد جان تازه‌ای به اقتصاد راکد این کشور ببخشد.
این کشاورزاده و کارگر صنعت آهن سابق برزیل در برابر پارلمان این کشور گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف من این است که هیچ‌گاه فراموش نکنم، خاستگاه من کجاست.

او خطاب به کنگره برزیل گفت:"حکومت کردن برای همه راه من است و دفاع از منافع فقرا راهنمای اصلی ماه در این مسیر است."لولا افزود:"اگر چه برزیل اکنون وضعیت بهتری در زمینه تقسیم ثروت میان مردم پیدا کرده است و شرایط بهداشتی و تربیتی و دسترسی مردم به مسکن نیز ارتقا یافته‌اند ، باید توجه داشت که همچنان کار‌های زیادی مانده تا اهداف دولت در زمینه‌های یاد شده تحقق پیدا کنند.

سیلوا در ادمه گفت:"رشد اقتصاد برزیل را با بریدن نوار قرمز و افزایش هزینه‌ها در بخش‌های زیر ساختی و فراهم کردن شرایط مناسبتری برای سرمایه گزاری افزایش خواهم داد."

او توانست هفت میلیون فرصت شغلی جدید را خلق کند. این در حالی بود که وی در رقابت‌های انتخاباتی‌اش در سال 2002 میلادی قول داده بود 10 میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.


پس از پایان مراسم سوگند لولا به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کرد و در محوطه خارج کاخ از طرفدارانش به خاطر حمایت‌شان از وی قدردانی کرد.او همچنین طی سخنانی در جمع طرفدارانش درگیری‌های هفته اخیر میان نیرو‌های پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر را در شهر ریو دژانیرو محکوم کرد.

لولا با اشاره به این درگیری‌ها که بیش از 20 کشته بر جای گذاشت ، گفت:"با این اقدام وحشیانه‌ای که در ریو د ژانیرو به وقوع پیوست نمی‌توان مانند جنایتی عادی برخورد کرد.دولت باید با این اقدامات تروریستی(منظور اقدامات خشونت بار قاچاقچیان مواد مخدر) به شدت مقابله کند.

دا سیلوا به رغم ادعا‌های حزب سوسیال دموکرات مبنی بر فساد مالی دولت و اقدام به تخریب کاندیدای این حزب ژراردو الکمین،در دور دوم انتخابات برزیل با قاطعیت رقیب سیاسی خویش را شکست داد و برای بار دوم به ریاست جمهوری برزیل رسید. رهبر سابق اتحادیه چپ گرایان برزیل همچنان انجام تغییرات اجتماعی را محور سیاست‌های دولت خود در دور دوم ریاست جمهوری‌اش قرار داده است.در واقع اتخاذ سیاست تغییرات اجتماعی باعث شده تا او بتواند در نظر سنجی‌ها همچنان بالاترین مقام را برای خود حفظ کند.

کد خبر 12332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز