همشهری‌آنلاین: تامین امنیت فرودگاه‌ها و خطوط هوایی به یکی از دغدغه‌های جدی امارات عربی متحده تبدیل شده است

emirate

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، این روزها در امارات عربی متحده نیز درباره امنیت در خطوط هوایی و فرودگاههای این کشور صحبت می‌شود.

این درحالی است که کارشناسان امنیتی از سراسر جهان در امارات عربی متحده گردهم امده‌اند تا درباره راه‌های ارتقای امنیت خطوط هوایی بحث و تبادل نظر کنند. این اجلاس در دبی برگزار شده است.

امارات عربی متحده به نیروهای پلیس این کشور درباره شیوه‌های تامین امنیت هوایی اموزش‌های خاصی داده و هماهنگی‌های ویژه‌ای در این زمینه میان دستگاه‌های امنیتی مختلف امارات بوجود امده است.

امروزه تامین امنیت خطوط هوایی و مرزها بسیار دشوارتر شده است زیرا تبهکاران به‌راحتی می‌توانند مرزهای جغرافیایی و مجازی را با کمک فناوری‌های پیشرفته پشت سر بگذرانند. کارشناسان معتقدند فقط با همکاری کامل بین‌المللی می‌توان بر این چالش جدی امنیتی فائق امد. در همین راستا، بر لزوم تبادل اطلاعات میان کشورهای مختلف برای کاهش دادن خطر این چالش‌های امنیتی تاکید می‌شود.

سال گذشته حدود چهل میلیون نفر به دبی سفر کردند و همین مساله لزوم تامین امنیت کامل را برای خطوط هوایی و مبادی ورودی و خروجی امارات عربی متحده مشهودتر می‌کند.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند بر تعداد محموله‌های باری و پروازهای مسافری در حوزه خلیج فارس به‌ویژه در دبی افزوده شود و در نتیجه باید برای تامین امنیت بیشتر خطوط هوایی ، بندرها و مرزهای منطقه کارهای بسیار بیشتری صورت پذیرد.

باتوجه به اینکه پروازهای زیادی از مناطق ناارام جهان یعنی افغانستان، پاکستان، عراق و یمن به مقصد دبی انجام می شود، کار امارات عربی متحده در این زمینه بسیار دشوار است. مسوولان اماراتی امیدوارند بتوانند با استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته بازرسی در فرودگاه‌ها امنیت را در این حوزه تامین کنند. اموزش دادن به کارکنان فرودگاه‌ها و خطوط هوایی یکی از اولویت‌های اصلی مطرح در این زمینه برای امارات عربی متحده است

کد خبر 123281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز