همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را متفاوت از جنگ‌ها و وقایع خونبار و تاثربرانگیز تاریخ اسلام و حتی جهان خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در جمع مدیران و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: در حادثه کربلا رمز و رازی نهفته است که بشر تاکنون تنها بخش کوچکی از اثرات آن را لمس و درک کرده است.

وی با اشاره به این‌که «در جنگ‌ها معمول نبوده است که اهل بیت مبارزان و فرزندان کوچک و شیرخواره در میدان نبرد حاضر شوند»، این امر را یکی از رموز قیام اباعبدالله الحسین (ع) خواند و تاکید کرد: قصد و غرض سالار شهیدان از به همراه بردن اهل بیت بزرگوارشان این بود که به بشریت این درس را بدهند که به پای حق و عدالت و برای مبارزه با ظلم و ستم عزیزترین دارایی که اهل بیت باشند را می‌توان فدا کرد.

وی با اشاره به این‌که «بنی‌امیه و یزیدیان فکر می‌کردند با کشتن خاندان پیامبر اکرم (ص) در بیابان برهوت، نطفه مبارزه با بنی‌امیه خاموش خواهد شد» تصریح کرد: قطره قطره خون شهدای کربلا در امتداد تاریخ به چراغ راه مبارزه با افریت ظلم و ستم تبدیل شد و تا دنیا باقیست یاریگر مظلومان جهان خواهد بود.

در ابتدای این دیدار مراسم نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) گرامیش برگزار شد.

 

کد خبر 123253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز