همشهری آنلاین: گوگل تنها راه جستجو برای اطلاعات به صورت آنلاین نیست. بر اساس تحقیق یک سازمان آلمانی، دو رقیب بزرگ این موتور جستجو - یاهو و بینگ - نتایجی را با کیفیت مشابه ارایه می‌دهند.

search

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، ولفگانگ ساندر بویرمان، رییس انجمن دسترسی آزاد به دانش (SUMA-eV) گفت: موتورهای جستجو از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، اما هیچ تفاوت کیفی بین نتیجه‌ها نیست.

کمیسیون اروپایی تحقیق آنتی‌تراست را علیه گوگل در پایان ماه نوامبر به خاطر این تردید که این غول جستجوگر اینترنتی در نتایجی که ارایه می‌دهد، دست می‌برد و تلاش دارد رقبا را از میدان به در کند، آغاز کرد.

سازمان SUMA-eV توصیه می‌کند که کاربران رایانه به طور منظم جستجوگرهای اینترنتی متفاوتی را امتحان کنند یا از متا موتورهای جستجو همچون Metager استفاده کنند که امکان می‌دهد به طور همزمان از چند موتور جستجو استفاده کرد.

پایگاه اینترنتی blindsearch.fejus.com همان گونه که از نامش برمی‌آید آزمایشی بدون تبعیض را روی موتورهای جستجو انجام می‌دهد، نتایج ارایه شده توسط گوگل، یاهو و بینگ را کنار هم می‌گذارد. سپس از کاربران سوال می‌شود تا نتایج دارای بیشترین ارتباط با واژه مورد جستجو را رتبه بندی کنند. پس از آن است که مشخص می‌شود این رتبه‌بندی به نتایج کدام موتور جستجو نزدیک است. یکی از کارمندان مایکروسافت این سایت را در اوقات فراغت خود طراحی کرده است.

کد خبر 123054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز