گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از طریق مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مستقل غیردولتی احیا‌ شود، گفت: برخی مسئولان از اجرای فرهنگ امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر در جامعه سرافکنده‌اند.

صادق لاریجانی

آیت‌الله صادق لاریجانی که در دیدار اعضای ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، با اعلام تأسف از کم‌توجهی به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسئولان و فراهم نشدن ساز و کار و ساختار قانونی آن افزود: متأسفانه در زمانی نه چندان دور شاهد بوده‌ایم که برخی متولیان اجرایی و مسئولان، گویی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر سرافکنده‌اند.

با توجه به تأکیدهای بسیار قرآنی و روایی و توصیه‌های اکید ائمه اطهار(ع) باید تمام تلاش‌ها به این مسئله معطوف شود که بسترهای عقلانی و فرهنگی مناسب برای احیای امر به معروف در جامعه فراهم شود و این موضوع حتی در کتاب‌های درسی از دوره ابتدایی تا آموزش عالی قرار گیرد.

آیت‌الله لاریجانی دولتی شدن ساختار اجرایی امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر را چندان مناسب و نتیجه‌بخش ندانست و گفت: حدود و چارچوب این مسئله باید در قالب طرحی مناسب مشخص شود اما به‌نظر می‌رسد احیای ساختار امر به معروف و نهی از منکر در قالب وزارتخانه‌ای دولتی چندان مناسب نیست و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت احیای آن از طریق مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مستقل غیردولتی اما مورد حمایت نظام پیش برود.

او در عین حال تاکید کرد: قوه قضاییه آماده کمک به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول در حد مقدور به وظیفه خود در قبال این مسئله عمل کنند.

کد خبر 122948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز