گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از طریق مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مستقل غیردولتی احیا‌ شود، گفت: برخی مسئولان از اجرای فرهنگ امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر در جامعه سرافکنده‌اند.

صادق لاریجانی

آیت‌الله صادق لاریجانی که در دیدار اعضای ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، با اعلام تأسف از کم‌توجهی به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسئولان و فراهم نشدن ساز و کار و ساختار قانونی آن افزود: متأسفانه در زمانی نه چندان دور شاهد بوده‌ایم که برخی متولیان اجرایی و مسئولان، گویی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر سرافکنده‌اند.

با توجه به تأکیدهای بسیار قرآنی و روایی و توصیه‌های اکید ائمه اطهار(ع) باید تمام تلاش‌ها به این مسئله معطوف شود که بسترهای عقلانی و فرهنگی مناسب برای احیای امر به معروف در جامعه فراهم شود و این موضوع حتی در کتاب‌های درسی از دوره ابتدایی تا آموزش عالی قرار گیرد.

آیت‌الله لاریجانی دولتی شدن ساختار اجرایی امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر را چندان مناسب و نتیجه‌بخش ندانست و گفت: حدود و چارچوب این مسئله باید در قالب طرحی مناسب مشخص شود اما به‌نظر می‌رسد احیای ساختار امر به معروف و نهی از منکر در قالب وزارتخانه‌ای دولتی چندان مناسب نیست و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت احیای آن از طریق مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مستقل غیردولتی اما مورد حمایت نظام پیش برود.

او در عین حال تاکید کرد: قوه قضاییه آماده کمک به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است و امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول در حد مقدور به وظیفه خود در قبال این مسئله عمل کنند.

کد خبر 122948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز