گروه شهری: شهرداری تهران در رقابت با 47 دستگاه و نهاد دیگر به‌عنوان نهاد برتر در حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد مالی، انتخاب شد.

ناصر امانی، رئیس ستاد سلامت اداری شهرداری تهران با اشاره به برنامه منسجم شهرداری تهران اعلام کرد: شفاف‌سازی مالی، ارائه گزارش تفریغ بودجه و انجام حسابرسی، تعیین تکلیف شرکت‌های شهرداری و کاهش عامل انسانی در عملکرد شهرداری به‌عنوان اصلی‌ترین راهکارهای افزایش سلامت اداری در شهرداری محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به سوابق شهرداری تهران گفت: نگاه عموم مردم به دستگاه شهرداری، نگاه چندان مثبتی نبود اما مدیریت شهری تهران که با ارتقای عملکرد شهرداری در حوزه سلامت اداری و جلوگیری از بروز هرگونه فساد اداری و مالی همراه بوده این نگاه را تغییر داد.

رئیس ستاد سلامت اداری شهرداری تهران اظهار کرد: شفاف‌سازی مالی که یکی از مطالبات رهبری است، به‌عنوان نخستین برنامه شهرداری برای ارتقای سلامت اداری در دستور کار قرار گرفت؛ به این معنا که تمامی امور مالی ضمن ثبت در دفاتر مالی در سیستم رایانه‌ای یکپارچه قابل مشاهده و ردیابی است و هیچ سند مالی امکان مخفی شدن ندارد. این سیستم به قدری شفافیت و اطلاع‌رسانی را در بخش مالی افزایش داده که درحال‌حاضر گزارش‌های مالی به‌طور هفتگی می‌تواند به‌رؤیت مردم برسد.

وی از دیگر اقدامات شهرداری جهت ارتقای سلامت اداری، به تعیین تکلیف شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها که در دوره‌های قبل حیاط‌خلوت مدیران بودند و می‌توانستند باعث فساد در شهرداری بشوند عموما یا تجمیع شدند یا وضعیت‌شان روشن شده است؛ به‌طوری که در حال حاضر همه شرکت‌ها به‌صورت شفاف گزارش عملکرد مالی‌شان را تا قبل از تیرماه سال بعد آماده کرده و به مجمع عمومی‌شان ارائه می‌دهند که پیش از این سابقه نداشته است.

امانی با اشاره به حجم تماس‌های مردمی با مراکز 137 و 1888 افزود: در این سیستم برای شهردار، معاونان و شهرداران مناطق، صندوق‌های پست صوتی تعریف شده که هر شهروند با ارسال آن می‌تواند پاسخ مستقیم مسئول مربوطه را در کمترین زمان ممکن بشنود. این اقدام یکی از کم‌نظیرترین روش‌های پاسخگویی در کشور است.

امانی با تأکید بر پاسخگویی در برابر شهروندان به‌عنوان مخاطبان اصلی خدمات مختلف شهرداری گفت: سامانه 1888 نیز برای نظارت مردم بر عملکرد مدیران شهری درنظر گرفته شده و مردم انتقادها، پیشنهادها و گزارش‌های خود را از طریق این سامانه به اطلاع بازرسان یا بخش‌های مختلف شهرداری می‌رسانند.

کد خبر 122943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز