همشهری آنلاین: برخوردهای منفی با ایرانیان گردشگر و نقش همیشه منفی امارات در قبال تحولات منطقه و ایران از دلایل اصلی تهیه طرح محدود سازی روابط ایران با امارات متحده عربی است.

falahat pisheh

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیته روابط خارجی مجلس از تهیه طرح محدودسازی روابط با امارات در مجلس خبر داد.

وی یکی از دلایل تنظیم این طرح را دفاع از حقوق شهروندان ایرانی عنوان کرد و گفت ؛ طبق اخبار موجود برخوردهای منفی با ایرانیان به ویژه در تورهای گردشگری و آمد و شد ایرانیان به امارات صورت می‌گیرد.

به گفته وی، نقش همیشگی منفی امارات در قبال تحولات منطقه و جمهوری اسلامی ایران از جمله دیگر دلایل تهیه این طرح است.

وی افزود: رفتار تنش‌زایی که اماراتی‌ها انجام می‌دهند با سطح گسترده روابط تجاری و اقتصادی ایران با این کشور، تناسب ندارد.

وی با تاکید بر این‌که باید در روابط ایران و امارات بازنگری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در عرف بین‌الملل سطح روابط باید موزون شکل گیرد و ما این موزونیت را در این روابط مشاهده نکرده‌ایم. اماراتی‌ها به سمت شکل‌گیری روابط منفی در عرصه سیاسی با ایران پیش می‌روند.

فلاحت‌پیشه افزود: نماینده‌های تهیه کننده این طرح می‌خواهند بعد از برنامه این طرح را تهیه و ارائه کنند.

وی پیش‌بینی کرد که این طرح با استقبال زیادی از سوی نمایندگان مواجه شود؛ چرا که مبتنی بر تذکرات متعددی است که در این رابطه داده شده است.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس تاکید کرد که اگر در این مدت احساس کنیم که تغییری در رفتارها ایجاد می‌شود، در روند تهیه طرح تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بعید دانستن تغییر رفتار اماراتی‌ها تاکید کرد که واقعیت این است نمایندگان در محدود کردن روابط ایران و امارات جدی هستند.

 

 

کد خبر 122548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز