همشهری آنلاین: از موارد مهمی که جهت کاهش عواقب ناشی از آلودگی هوا و تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن توصیه می‌شود مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها در رژیم غذایی است.

تغذیه مناسب در زمان آلودگی هوا

یکی از عواملی که سبب کاهش توان افراد در انجام کارهای روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می‌تواند بیماری‌هایی مزمن نظیر بیماری قلبی عروقی و انواع سرطان را در فرد ایجاد نماید افزایش میزان رادیکال‌های آزاد در بدن است.

به هنگام آلوده بودن هوای استنشاقی روزانه به مقادیر بالا رادیکال آزاد در بدن تولید می‌شود لذا بسیار حائز اهمیت است که در این دوران بحرانی به تغذیه خود اهمیت بیشتری دهیم. حائز اهمیت است برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها در رژیم غذایی افزایش دهیم.

حتما توصیه می شود چه در محیط منزل چه در محیط کار و حتی پشت فرمان اتومبیل از مواد غذایی نظیر کرفس، اسفناج،گوجه‌فرنگی، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و برگه سبز کاهو استفاده شود. این مواد غذایی از نظر ویتامین ث بسیار غنی هستند به علاوه مصرف آجیل خام به لحاظ دارا بودن عنصر سلنیم نقش مهمی در کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن دارد.

توصیه می‌شود در روزهای آلوده از منابع ویتامین E نظیر جوانه گندم و آجیل استفاده شود البته ذکر این نکته ضروری است که برای افرادی که به لحاظ شغلی بیشتر در هوای آزاد هستند مصرف مکمل ویتامین E بسیار مفید است. حتی الامکان توصیه می‌شود در روزهایی که آلودگی هوا بسیار زیاد است از غذاهای چرب مخصوصا چربی‌های جامد حیوانی و گیاهی استفاده نشود چراکه مصرف چنین غذاهایی سبب تشدید کاهش توان بدنی و ذهنی فرد در طول روز خواهد شد.

www.behsite.ir

کد خبر 122459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز