یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همه‌چیز در هفته های ابتدایی برای پرسپولیس و علی دایی به‌خوبی پیش می‌رفت. آنها خیلی راحت امتیاز می‌گرفتند تا خودشان را به‌عنوان مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی معرفی کنند ولی به مرور زمان روزهای تلخ پرسپولیس فرارسید

دایی

خیلی‌ها پیش‌بینی کردند که تیم دایی در ادامه بازی‌ها مقابل حریفان پرقدرت لیگ با مشکل مواجه خواهد شد که اتفاقا این پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و پرسپولیس که حتی صدرنشینی در لیگ را هم تجربه کرد در پایان نیم فصل اول تا رده پنجم پایین آمد.

نگاهی به ترکیب تیم‌های سپاهان و استقلال نشان می‌دهد که آنها ابتدای فصل در جذب بازیکن و ستاره‌های تاثیرگذار عملکرد مثبتی داشتند و ذوب‌آهن هم با حفظ اسکلت اصلی‌اش، نقاط ضعف خود را برطرف کرد. این سه تیم هم در نیم فصل اول شرایط سختی را تجربه کردند ولی در خیلی از بازی‌ها این ستاره‌های تاثیرگذار سپاهان، ذوب‌آهن و استقلال بودند که تاثیر خود را نشان دادند و حالا در جدول بالاتر از پرسپولیس قرار دارند.

پرسپولیس هم در فصل نقل و انتقالات با چند بازیکن سرشناس لیگ از جمله مهدی رحمتی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، عمادرضا، محمدرضا خلعتبری، حسن اشجاری وکریم انصاری فرد مذاکره کرد ولی مبالغ پیشنهادی این باشگاه به ستاره‌های فوتبال ایران، آنقدر پایین بود که هیچ‌یک از آنها حاضر نشدند پیراهن این تیم را بر تن کنند.

هر چند غلامرضا رضایی و محمد نوری بهترین خریدهای پرسپولیس بودند ولی این تیم نقاط ضعف خود را در خط دروازه، دفاع میانی، دفاع کناری و هافبک دفاعی برطرف نکرد. در ضمن پرسپولیس از نداشتن مهاجم نوک هم رنج کشید و فقط در چند بازی اخیر بود که اشپیتیم آرفی برای این تیم خوب بازی کرد.

این در حالی است که شیث رضایی و کریم باقری هم در اکثر بازی‌ها غایب بودند. فاصله نیمکت نشین‌های پرسپولیس با بازیکنان اصلی هم بسیار زیاد است و همین موضوع دست دایی را در خیلی از بازی‌ها بست. در ضمن خیلی‌ها معتقدند که دستیاران دایی به اندازه کافی از لحاظ فنی قوی نیستند و او در کنار از حسین عبدی باید به فکر گزینه‌های دیگری هم باشد.

انتقاد پیشکسوتان پرسپولیس

وضعیت بحرانی پرسپولیس، انتقاد برخی از پیشکسوتان پرسپولیس را هم به همراه داشته است. ابراهیم آشتیانی مدافع راست اسبق این تیم می‌گوید: «نمی‌دانم چرا پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به‌خوبی یارگیری نکرد و به غیر از 11 بازیکن اصلی، دیگر بازیکن با کیفیتی ندارد. متأسفانه فاصله زیادی بین بازیکنان اصلی با نفرات نیمکت‌نشین وجود دارد و وقتی فرصت به بازیکنان ذخیره می‌رسد، این تیم دچار مشکل می‌شود.

پرسپولیس مدافعان کندی دارد که مهاجمان حریف به راحتی از‌ آنها عبور می‌کنند و تیم مهاجم تعیین‌کننده هم ندارد. هافبک بازیساز هم در خط میانی پرسپولیس نیست و در خط دروازه نیز دروازه‌بان مطمئنی ندارد.»محمد رضا زادمهر دیگر پیشکسوت این باشگاه هم از حاشیه‌های پرسپولیس حرف می‌زند: «برای هر تیمی حاشیه وجود دارد اما پرسپولیسی‌ها خودشان برای تیم حاشیه‌سازی‌ می‌کنند. برای مثال موضوع خداحافظی کریم باقری، اخراج شیث، روزنامه پرسپولیس و... حاشیه‌های زیادی را به‌وجود آورد. کریم باقری‌ لیدر و کاپیتان تیم بود و در این شرایط بحرانی می‌توانست به تیم کمک کند.»

عقب نشینی دایی، بازگشت مدافع اخراجی

جلسه بازیکنان، کادر فنی و سرپرست موقت پرسپولیس روز گذشته در مجموعه ورزشی درفشی‌فر برگزار شد و این جلسه پیرامون اتفاقات اخیر باشگاه و 3 شکست پی در پی پرسپولیس در لیگ برتر بود. ابتدا حبیب کاشانی برای بازیکنان صحبت کرد و سپس علی دایی، حسین عبدی و تعدادی از بازیکنان درخصوص مسائل مختلف نظرات خود را اعلام کردند. مهم‌ترین اتفاق اما این بود که در پایان جلسه با تأیید علی دایی مقرر شد شیث رضایی از امروز در تمرینات گروهی پرسپولیس شرکت کند و سرمربی سرخ‌ها او را بخشید.

کد خبر 122417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز