همشهری آنلاین: موتور جستجوی یاهو همانند سال‌های گذشته به طبقه بندی 10 کلمه کلیدی پرداخته است که بیشترین جستجو را در سال 2010 به ثبت رسانده‌اند

لوگوی یاهو

یاهو همه ساله به طبقه بندی کلمات کلیدی می‌پردازد که در طول سال بیشترین جستجو را داشته‌اند.
امسال نیز با نزدیک شدن به پایان سال 2010 دومین موتور جستجوی دنیا به این رسم دیرینه خود عمل کرده است.

در طبقه بندی امسال، عبارت BP Oil Spill (نشت نفت بریتیش پترولیوم) بالاترین رقم جستجو با یاهو را به ثبت رسانده است.

رتبه دوم برترین جستجوهای یاهو در سال 2010 را کلمه کلیدی World Cup (جام جهانی) به دست آورد. بیشتر این جستجوها در مورد شایعاتی درباره جدل‌های مطرح در این جام، به ویژه در مورد عملکرد بد توپ جابولانی و اطلاعاتی درباره سنت‌های آفریقای جنوبی و شیپور "ووزلا" بوده‌اند.

در میان فهرست 10 جستجوی برتر یاهو کلمه کلید iPhone توانست رتبه 6 را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاهو در اطلاعیه خود نوشت: ما در این لیست حجم جستجوها و درصد تغییرات را در مقایسه با سال 2009 نیز وارد کردیم. درمیان این تغییرات، اپل توانست به تغییرات چشمگیری دست یابد. به خصوص در زمان سرقت و انتشار اولین تصاویر نمونه آزمایشی "آیفون 4"، عرضه رسمی "آیفون 4" و عرضه لوح- رایانه جادویی و متحولانه "آی- پد" اپل توانست با جستجوی بسیار زیادی مواجه شود.

همچنین یاهو همانند سال‌های گذشته به طبقه 10 سئوالی که بیشترین جستجو را داشته‌اند نیز پرداخته است. در این طبقه بندی سئوالاتی از قبیل "چگونه وزن را کاهش دهیم؟"، "چگونه چکیده مطالب بنویسیم؟" و سئوال فلسفی و همیشگی "عشق چیست؟" به چشم می‌خورند.

کد خبر 122314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز