تولید ناخالص داخلی سالانه کشور 500میلیارد دلار است و مفهوم آن، این است که با تعطیلی یک روز کشور به درآمد ناخالص، 1.5 میلیارد دلار آسیب می‌رسد.

محمدرضا باهنر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل تعطیلی‌های اخیر تهران اظهار داشت: وضعیت آلودگی در حد اضطرار است و طبیعی است که دولت باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشد. به هر حال در تعطیلی‌های اخیر شهر تهران چاره‌ای وجود نداشت.

رئیس کمیسیون تلفیق با بیان اینکه دولت می‌تواند با اجرای برخی سیاست‌ها این نوع تعطیلی‌ها را کمتر کند، افزود: ساماندهی سیستم‌های حمل‌ونقل و ساماندهی رفت‌وآمد‌ها و نوسازی و تجهیز کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌تواند در کم کردن آلودگی هوای شهرها مؤثر باشد.

باهنر گفت: همچنین می‌توان با جدی گرفتن طرح زوج یا فرد و ساماندهی خودروهای فرسوده و نیز کنترل رفت‌وآمد خودروهای شخصی به‌نحوی که در هفته یک روز برای انجام کارهای ضروری خانواده بیرون بیایند و تجهیز ناوگان عمومی، به کم کردن آلودگی شهرهای بزرگ کمک کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس افزود: تصمیم‌گیری‌های اساسی و بلند‌مدت برای ساماندهی خودروهایی که روز به روز به حجم ترافیک شهرهای بزرگ افزوده می‌شود نیز باید در تصمیمات دولت گنجانده شود.

کد خبر 122307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز