گروه اقتصادی: سخن هفته گذشته رئیس‌جمهور پیرامون مصوبه دولت در مورد نیروهای شرکتی دولت، این امیدواری را برای این نیروهای متخصص ایجاد کرده که مقاومت سازمان‌ها و نهادهای دولتی در این زمینه از بین رفته و وضعیت شغلی آنها سامان یابد.

oil ministry

 به گزارش همشهری، محمود احمدی‌نژاد در اظهارات هفته گذشته خود البته این نکته را نیز یادآوری کرد که دلیل عدم‌اجرای این مصوبه از سوی برخی وزارتخانه‌ها، برداشت متفاوت آنها از مصوبه دولت بوده است. این وزارتخانه‌ها به اعتقاد رئیس سازمان کار استان تهران، وزارتخانه‌های نفت و نیرو هستند.

اما به‌نظر می‌رسد، نظر رئیس‌جمهور مبنی بر برداشت متفاوت این وزارتخانه‌ها از مصوبه دولت کاملا در مورد وزارت نفت درست است. معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری مبنی بر اینکه، وزارت نفت در راستای اجرای مصوبه دولت برای تعیین تکلیف نیروهای متخصص شرکتی چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: در زمینه جذب نیروهای متخصص در وزارت نفت اطلاعیه‌ای در سایت وزارت نفت درج شده که واجدین شرایط می‌توانند در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در این وزارتخانه استخدام شوند.

سید علیرضا میر محمد صادقی در پاسخ به این سؤال که این شیوه جذب نیرو با مصوبه دولت مبنی بر تعیین تکلیف نیروهای شرکتی منافات دارد، افزود: نفت شرایط خاص خود را دارد و استخدام رسمی تنها از طریق شرکت در آزمون صورت خواهد گرفت و در این آزمون علاوه بر نیروهای متخصص شرکتی، سایر افراد واجد شرایط نیز می‌توانند شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت نفت چه اقدامی برای اجرای مصوبه دولت انجام داده است؟ گفت: اقداماتی در این رابطه صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به متوقف شدن کامل جذب نیرو در شرکت‌های پیمانکاری اشاره کرد. در حال حاضر 114 هزار نیروی پیمانکاری در نفت مشغول به فعالیت هستند.

به گفته معاون وزیر نفت در حدود بیش از 20درصد از نیروهای پیمانکاری نفت را نیروهای متخصص تشکیل می‌دهند که برای ساماندهی آنها نیز برنامه کلان تهیه شده که در دست اجراست تا درصورت عقد قرارداد مستقیم با نفت یا تمدید آن با شرکت‌ها، سوابق آنها به‌صورت کامل لحاظ شود.

به گزارش همشهری، اظهارات این مقام وزارت نفت بیانگر تفسیر متفاوت این وزارتخانه از مصوبه دولت است. نیروهای شرکتی متخصص در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه انتظار دارند دولت هر‌چه سریع‌تر نسبت به اصلاح این برداشت اقدام کرده و وضعیت آنها را سامان دهد.

کد خبر 122299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز