جمعه ۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

سرپرست معاونت اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با اعلام اینکه لایحه جدید «بیمه بیکاری» در مراحل نهایی و در آستانه ارائه به مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: لایحه جدید مزیت‌های قابل توجهی نسبت به قانون فعلی بیمه بیکاری دارد.

بازار اشتغال

صمد‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قانون بیمه بیکاری فعلی مصوبه سال 1367 است، تصریح کرد: این قانون پس از تصویب و طی دوره آزمایشی، بیش از 20 سال است که اجرا می‌شود.وی با اشاره به اینکه در بند و ماده «96» برنامه چهارم توسعه،

حکم شده است که وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و امور اجتماعی موظف به بازنگری این قانون هستند، خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی به‌منظور بازنگری در قانون موجود تشکیل شد و پس از کارشناسی دقیق جوانب قانون، اسفند ماه سال گذشته، حاصل بررسی و کارشناسی کارگروه‌ها توسط وزیر کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی امضا و سپس به دولت ارائه شد.

به گفته وی، لایحه بازنگری در قانون بیمه بیکاری موجود در دولت تصویب شده است و در آستانه ارائه به مجلس شورای اسلامی قرار دارد.فیروزی با تاکید بر اینکه پیش از این، کارگران پس از بیکاری، به اداره کار مراجعه و از بیمه بیکاری برخوردار می‌شدند، عنوان کرد: در لایحه جدید، منابع بیمه بیکاری به‌گونه‌ای به کار گرفته می‌شود که با اصلاح در ساختارها، موجب پیشگیری از عوامل بیکاری شود.

وی ادامه داد: با وجود این، اگر باز هم کارگر یا کارگران بنگاهی بیکار شوند، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای آنها فراهم است.
سرپرست معاونت اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قانون موجود را بهره‌مندی تعداد کمتری از کارگران از مزایای بیمه بیکاری عنوان کرد و به ایسنا گفت: در حال حاضر مدت پرداخت حق بیمه بیکاری 4سال درنظر گرفته شده است، بر این اساس، زمانی که مدت طولانی‌تـری به یک گروه حق بیمه پرداخت شود، عده کمتری از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

فیروزی با تاکید بر ضرورت درنظر گرفتن تناسب مدت بهره‌مندی از بیمه بیکاری با سابقه بیمه‌پردازی هر فرد، یادآور شد: در این صورت، گروه بیشتری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

اجرای قانون جدید بیمه بیکاری، سال 90

این در حالی است که عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درصورت نهایی شدن و تصویب طرح بیمه بیکاری در مجلس، اجرای آن به سال آینده موکول می‌شود.محمد قیوم دهقانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمه بیکاری در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است و منابعی نیز برای آن تأمین شده است.

وی در ادامه افزود: محل منابعی که برای بیمه بیکاری تعریف می‌شود مهم است و زمانی می‌توانیم بیمه بیکاری را نهایی کنیم که پیش‌بینی آن را برای سال بعد از نظر منابع درآمدی داشته باشیم.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و منابع تعریف شده برای این قانون، امسال نمی‌توان طرح جدید بیمه بیکاری را اجرایی کرد.

کد خبر 119402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز