همشهری آنلاین : معاون عمرانی استاندار تهران از احتمال تعطیلی مدارس در روز یکشنبه،14 آذر خبر داد.

آلودگی هوا

مهندس محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش میزان آلاینده‌ها در تهران گفت: متاسفانه 24 روز است که شرایط پایدار جوی در تهران برقرار است و آمارهای هواشناسی نیز نشان دهنده این است که پایداری جوی حداقل تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی در خصوص احتمال تعطیلی تهران در روز یکشنبه با اشاره به تشکیل کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در بعد از ظهر امروز به ایسنا گفت: موضوع تعطیلی روز یکشنبه نیز در جلسه مطرح می‌شود، اما احتمال دارد با توجه به تعطیلی مکرر در تهران، تعطیلی فقط مشمول مدارس پایتخت شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در عین حال تاکید کرد: تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص و این که ادارات و سایر بخش‌ها نیز مشول تعطیلی شوند یا خیر بستگی به میزان آلودگی هوای تهران و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که همچنان شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط «هشدار» است گفت: میزان آلاینده‌های هوا در آزادی، پارک سلامت و پارک قائم در شرایط «اضطرار» قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز صبح شنبه اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است و به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط «هشدار» است.

لازم به ذکر است ایستگاه آزادی به لحاظ آلاینده منوکسیدکربن و ایستگاه‌های پارک سلامت و پارک قائم به لحاظ ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط «اضطرار» قرار دارند.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف همراه با غبار محلی است که به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت تا ساعات ظهر در شرایط «هشدار» باقی بماند.

به گزارش ایسنا، از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران نیز خبر می‌رسد که غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون تا صبح امروز در تمامی ایستگاه‌ها به جز دو ایستگاه مورد اندازه‌گیری در شرایط «هشدار» و در دو ایستگاه در شرایط «اضطرار» و در دو ایستگاه نیز در «آستانه ورود به شرایط اضطرار» قرار دارد. همچنین غلظت آلاینده منوکسید کربن در ایستگاه‌های پونک، دروس، شهرداری منطقه 10، شهرداری منطقه 16، میدان فتح، پارک رازی، پارک سلامت و پارک قائم در شرایط «هشدار» قرار گرفته و غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون نیز در شهرداری منطقه 10، شهرداری منطقه 16، میدان فتح و آزادی در شرایط «هشدار» است.  

کد خبر 122260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز