چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در جریان 18 سال کاوش در محوطه‌های تاریخی یکی از استان‌های چین، 240 هزار اثر تاریخی کشف شده‌ است.

china

به گزارش ایسنا، یکی از مقامات فرهنگی کشور «چین» اعلام کرد در جریان کاوش‌های انجام شده در استان «هوبی» این کشور در طول 18 سال گذشته، بیش از 240 هزار اثر تاریخی کشف شده است و پروژه‌ کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش شینهوا، این آثار در 1087 محوطه‌ تاریخی این استان کشف شد و دولت چین تاکنون برای اجرای این پروژه در حدود 285 میلیون دلار هزینه کرده است.

طبق اعلام مقامات چینی، حداقل قدمت آثار کشف شده 400 سال و حداکثر قدمت آنها در حدود دو میلیون سال است، این در حالی است که در 18 سال گذشته، 1000 باستان‌شناس حرفه‌ای و صدها هزار کارگر محلی به کاوش در محوطه‌های تاریخی استان «هوبی» اشتغال داشته‌اند.

دولت چین قصد دارد با احداث موزه‌ای در شهر ووهان، مرکز استان «هوبی»، آثار کشف شده را در معرض دید عموم قرار دهد.
در ماه جولای نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در منطقه‌ نانجینگ، موفق به کشف مقبره جهانگرد مشهور سلسله امپراتوری مینگ شدند.

کمتر از یک هفته قبل نیز باستان‌شناسان چینی در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ای تاریخی در منطقه نینگکسیا هوی در شمال غربی این کشور موفق به کشف هفت سکونت‌گاه از دوره ما قبل تاریخ شدند.

در ماه ژوئن نیز باستان‌شناسان چینی در محوطه‌ تاریخی در استان ژیانگکسی در شرق چین موفق به کشف بقایای معبدی اسرار آمیز با قدمتی 800 ساله اثر تائوئیست‌ها شدند که در ساخت آن از مصالح ویژه‌ای استفاده شده است.

در ماه آوریل نیز بقایای جاده‌ای تاریخی معروف به جاده چای و نمک در استان هونان در جنوب چین کشف شد که قرن‌ها قبل با استفاده از نزدیک به 100 میلیون قطعه سنگ ساخته شده است.

هم‌چنین در ماه مارس با کشف دروازه جدید مقبره‌ اولین امپراتور چین که به مقبره‌ «ارتش سربازان خاموش» شهرت دارد، شمار دروازه‌های این اثر تاریخی شاخص جهان که یکی از محوطه‌های تاریخی ثبت‌ شده کشور چین در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است، به رقم چهار رسید.

در سپتامبر 2009 نیز تعدادی از باستان‌شناسان چینی از کشف بخش جدیدی از یکی از مشهورترین سازه‌های ساخته‌ دست بشر، دیوار چین، خبر دادند که بین 1800 تا 2200 سال پیش ساخته شده است.

کارشناسان طول این بخش جدید از دیوار چین را حدود 11 کیلومتر تخمین زده‌اند.

در ماه ژوئن 2009 هم باستان‌شناسان چینی پس از گذشت حدود یک‌ماه از آغاز کاوش در مقبره‌ نخستین امپراتور چین، موفق به پیدا کردن مجسمه‌های سفالی 100 سرباز دیگر از جمله یک ژنرال ارتش شدند که به‌دلیل قرار‌ گرفتن زیر یک ارابه از دیگر مجسمه‌های سفالی سالم‌تر مانده‌اند.

در ژانویه 2009 نیز باستان‌شناسان چینی اعلام کردند که موفق به کشف قدیمی‌ترین خانه‌های ساخته‌شده در غارها در جهان همراه صدها اثر تاریخی شده‌اند که کم‌ترین قدمت آن‌ها 6000 سال است و قدیمی‌ترین خانه‌های غاری جهان می‌توانند لقب گیرند.

کد خبر 122054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز