سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات حسابرسی محیط زیست انگلیس در گزارشی اعلام کرد: علاوه بر چاقی، تماس با دود سیگار و الکل، در حال حاضر این کشور با یک بحران حیاتی بهداشت عمومی مواجه است که این بحران استنشاق ترکیبات سمی ناشی از سطح بالای آلودگی هوا است.

air pollution

آلودگی هوای تهران برای دومین هفته متوالی تعطیلات آخر هفته تهرانی‌ها را به تعطیلاتی 3 روزه تبدیل کرد. اما این آلودگی فقط مخصوص تهران نیست. به گزارش ایسنا، کارشناسان محیط زیست انگلیس هم نسبت به آلودگی هوا در این کشور هشدار داده‌اند: این آلودگی سالانه سبب مرگ زود‌هنگام هزاران نفر می‌شود.
ذرات آلاینده خاص که از وسایط نقلیه موتوری منتشر می‌شوند، برای سلامت بشر بسیار خطرناک هستند و با بروز بیماری‌های تنفسی، قلبی و آسم ارتباط مستقیم دارند و طبق مطالعات اخیر آلودگی هوا می‌تواند دست کم شش ماه از طول عمر انسان بکاهد.
بر اساس این گزارش، کسانی که هوای آلوده انگلیس را استشمام می‌کنند در واقع شش ماه از عمرشان کمتر می‌شود. به علاوه موضوع نگران کننده‌تر این است که آلودگی هوا برای افراد پرخطر مثل مبتلایان به آسم می‌تواند هشت تا 9 ماه از طول عمرشان کاهش دهد.
انگلیس طی دهه گذشته دائما از استانداردهای آلودگی هوا در اروپا عقب مانده است.
در این گزارش تاکید شده که دولت این کشور باید اقدام فوری برای بهبود کیفیت هوا، افزایش اطلاع رسانی و آموزش مردم در تماس با آلاینده‌ها انجام دهد.

 

 

کد خبر 121976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز