مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر موجب شده تا مسئولان و مدیران شهری بر لزوم توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی تاکید کنند.

در همین ارتباط سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در وضعیت فعلی آلودگی هوای شهر، به کار‌گیری تمام ظرفیت حمل‌ونقل عمومی از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری آن را به‌طور جدی دنبال می‌کند، اعلام کرد: راه برون‌رفت از آلودگی هوای شهر تهران، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص متروست که در این زمینه دولت باید زمینه‌های لازم را با تخصیص اعتبارات لازم ایجاد کند.

سید محمد هادی ایازی در مورد آلودگی هوای شهر تهران و اقداماتی که در این زمینه شهرداری تهران به انجام رسانده، اظهار کرد: ما در مراحل مختلف، راه برون رفت از آلودگی هوای شهر تهران و کاهش مشکلات ترافیکی را توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص مترو عنوان می‌کنیم. در همین ارتباط، اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تشدید آلودگی هوای تهران، تنها راهکار ساماندهی ترافیک شهر تهران را توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی دانست.

همچنین مهرداد لاهوتی، عضو فراکسیون مدیریت شهری نیز مهم‌ترین راه کاهش آلودگی هوا را توسعه حمل ونقل عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم مطمئن باشند که شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای در شهر وجود دارد، دیگر تمایلی به استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود نخواهند داشت.

پیش از این معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران هم یکی از مهم‌ترین مسائل در طرح جامع کاهش آلودگی هوا را توسعه حمل‌ونقل عمومی دانسته و گفته بود: اگر در این سال‌ها مترو نبود نمی‌دانم در مورد آلودگی هوای تهران چه می‌توانستیم بگوییم. وی افزود: اگر تامین اعتبارات مترو سریع‌تر انجام می‌شد یا به حمل‌ونقل ریلی درون شهری پرداخت می‌شد، می‌توانست توسعه بیشتری به مترو بدهد.

کد خبر 122037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز