هفته شانزدهم لیگ برتر فرصت مناسبی برای آبی‌های تهران است تا شاید به صدر جدول برسند.

فوتبال لیگ برتر

هرچند آنها در بازی‌های اخیر از لحاظ فنی افت کرده‌اند ولی تیم پرویز مظلومی امتیاز گرفتن را خوب بلد است و این مربی امیدوار به شکست دادن ملوان در انزلی است تا درصورت توقف پرسپولیس و شکست ذوب آهن که این روزها در بحران به سر می‌برد، به صدر جدول برسد.

استقلال در شرایطی امروز مقابل ملوان قرار می‌گیرد که فصل گذشته نتوانست این تیم را شکست دهد. آنها در انزلی مقابل ملوان به تساوی بدون گل رسیدند و در ورزشگاه آزادی هم نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2-2 به دست نیاوردند. شاگردان مظلومی در بازی امروز هم کار آسانی نخواهند داشت چرا که ملوان در بازی‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و سرمربی این تیم امیدوار است با وجود بازیکنانی مثل پژمان نوری، مهرداد اولادی، هادی تامینی و محسن مسلمان استقلال را شکست دهد. البته در آستانه این بازی محمد نزهتی تعویض طلایی ملوان مصدوم شده و شاید به این دیدار نرسد.

آبی‌پوشان تهرانی اما با یک لشکر غایب راهی انزلی شدند. آنها در این مسابقه فرزاد آشوبی، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و محسن یوسفی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت، در ضمن قبل از شروع تمرین دیروز، مظلومی به بیژن کوشکی مدافع استقلال که در محل تمرین حاضر شده بود اجازه کار با سایرین را نداد و این مدافع محل تمرین را ترک کرد. دلیل این تصمیم هنوز مشخص نیست ولی استقلال در این بازی کوشکی را هم در اختیار نخواهد داشت.

پورغلامی: باید ببریم

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان در آستانه این بازی می‌گوید: «بعد از بازی با فولاد نطنز در جام حذفی تمرین‌های خود را به‌طور منظم پیگیری کردیم و در این فاصله یک بازی تدارکاتی هم با یک تیم محلی برگزار کردیم و در کل شرایط روحی‌مان خوب است. ‌وقتی خود را با سایر تیم‌هایی که سه‌برابر ما هزینه کرده‌اند مقایسه می‌کنیم، باید از عملکردمان رضایت داشته باشیم، ضمن اینکه می‌توانستیم بهتر از این هم باشیم و 5 امتیاز بیشتر بگیریم اما این برمی‌گردد به بدشانسی‌ ما که نتوانستیم برخی امتیازها را به‌دست بیاوریم.»

او در رابطه با اعتراضش در چند مقطع نسبت به وقفه‌های لیگ ادامه داد: «من معترض نبودم بلکه از چند وقفه‌ای که به‌صورت پیش‌بینی نشده برای ما به‌وجود آمد ناراحت بودم. مثلا یکی دو بازی تدارکاتی برای تیم ملی بزرگسالان و امید باعث شد که برنامه‌ریزی‌های ما کاملا به هم بریزد.» پورغلامی درخصوص دیدار برابر استقلال گفت: «با تیمی بازی داریم که نام بزرگی دارد و از کادر فنی و بازیکنان قوی برخوردار است، بازیکنانی که در هر لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را عوض کنند، بنابراین خیلی باید حواسمان را جمع کنیم. البته ما در این بازی میزبان هستیم و باید برنده شویم. امیدواریم با حمایت همیشگی تماشاگران‌ بتوانیم پیروز این بازی باشیم.»

وی در پاسخ به این سؤال که مصدومیت چند بازیکن کلیدی استقلال چه تاثیری در روند این بازی خواهد داشت گفت: «به هر حال استقلال یک تیم بزرگ است و نبود چند بازیکن تاثیری در کار این تیم نخواهد داشت، در ضمن خودمان هم چند غایب داریم.»

مظلومی: نگران هستم

مظلومی هم در آستانه این بازی می‌گوید: «بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند و آماده هستند اما از نظر بازیکن با کمبودهایی روبه‌رو هستیم، به همین دلیل نگرانم. ما آشوبی، جباری و مجیدی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و یوسفی هم همچنان شرایط بازی پیدا نکرده است ولی با این حال به فکر پیروزی هستیم.» او ادامه می‌دهد: «ما در شرایط فعلی از برنامه‌ریزی و برآوردمان 2 امتیاز عقب هستیم، به همین دلیل باید 3 امتیاز بازی با ملوان را کسب کنیم.

البته با توجه به کمبودهایی که داریم فکر کنم توان تیم کسب حداقل امتیاز در این بازی سخت است ولی ما با هدف گرفتن
3 امتیاز به زمین می‌رویم. من قول می‌دهم که دست خالی از انزلی برنگردیم.» سرمربی استقلال در مورد وضعیت ملوان تاکید می‌کند: «فیلم بازی‌های این تیم را دیده‌ایم و می‌دانیم که تیم جوان و خوبی است. ملوان همیشه در انزلی برای استقلال مشکل‌ساز بوده، به همین دلیل باید کاملا آماده باشیم. آنها بازیکنان خوبی مثل نوری و اولادی را دارند که در شرایط خوبی هستند و ما باید مراقب آنها باشیم.»

دسوزا: دوست دارم گل بزنم

فیلیپ آلوز دسوزا بازیکن برزیلی استقلال تهران برای دیدار مقابل ملوان انزلی انگیزه‌های زیادی دارد. او سال گذشته در ملوان بازی می‌کرد ولی در این فصل به استقلال آمد تا پیراهن آبی را برتن کند. این بازیکن برزیلی که معمولا به‌طور مداوم در ترکیب ثابت استقلال قرار نمی‌گیرد، به احتمال فراوان مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت. دسوزا در مورد رویارویی با ملوان حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند؛ «خیلی خوشحالم که به انزلی برمی‌گردم و شاید نتوانم به‌طور کامل حس درونی‌ام را بگویم.

من در ملوان روزهای بسیار خوبی داشتم و دوستان خوبی هم پیدا کردم و بعضی مواقع فکر می‌کنم که خیلی زود از این تیم جدا شدم.» آلوز در پاسخ به این سؤال که آیا دوست داری به تیم سابقت گل بزنی تأکید می‌کند: «من ملوان و هوادارانش را خیلی دوست دارم ولی مثل هر بازیکنی از گل زدن لذت می‌برم. من خیلی کم گل می‌زنم ولی امیدوارم در این مسابقه گلزنی کنم و اگر در ترکیب باشم نهایت تلاشم را برای موفقیت استقلال انجام خواهم داد.»

یکشنبه 7 آذر  در لیگ برتر

صنعت نفت آبادان - صبای قم (ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 15)
پاس همدان - فولاد (ورزشگاه قدس همدان، ساعت 15)
شهرداری تبریز - استیل‌آذین (ورزشگاه یادگار امام تبریز، ساعت 15)
ملوان - استقلال (ورزشگاه تختی انزلی، ساعت 15)

کد خبر 121753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز