استقلال در حالی 2 بر یک مقابل شاهین بوشهر به پیروزی دست یافت که بازیکنان بوشهری در 10 دقیقه پایانی مسابقه فرصت‌های بسیاری را از دست دادند.

فوتبال پرسپولیس

استقلال نیمه اول را با 2گل به پایان رسانده بود؛ 2 گل از روی نقطه پنالتی در دقایق 35 و 40 که توسط فرزاد آشوبی به‌ثمر رسید و البته خشم مسئولان شاهین را برانگیخت؛ طوری که آنها بر این باور بودند که داور به اشتباه خطای پنالتی اعلام کرده و کنگانی، مدیرعامل شاهین در اواخر نیمه اول سعی داشت بازیکنان را از زمین بیرون بکشد؛ اتفاقی که با پایان یافتن نیمه اول رخ نداد و البته به‌نظر می‌رسید بازیکنان این تیم برای ادامه بازی در نیمه دوم وارد زمین نشوند. بازیکنان شاهین اما با تاخیر وارد زمین شدند و جالب اینکه این بازیکنان به سمت سعید بخشی‌زاده داور بازی رفتند و با او دست دادند. ‌

نیمه دوم اما با حمله‌های شاهین شروع شد و ایمان حیدری در دقیقه 63 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. با نزدیک شدن به پایان مسابقه بازیکنان شاهین چند موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند تا استقلال با خوش شانسی به پیروزی برسد. استقلال با این برد 27 امتیازی شد ولی به‌دلیل تفاضل کمتر نسبت به پرسپولیس در همان جایگاه سوم جدول باقی ماند.

اولین برد مرفاوی مقابل پرسپولیس

مس کرمان در غروب روز پنجشنبه یک برد بزرگ را مقابل پرسپولیس جشن گرفت. آنها برای دوازدهمین هفته پیاپی توانستند رکورد شکست‌ناپذیری خود را حفظ کنند و این برد زمانی برای صمد مرفاوی شیرین‌تر شد که او توانست برای نخستین بار در دوران مربیگری خود پرسپولیس را شکست دهد. پرسپولیس هم با این باخت نتوانست طلسم 5سال پیروزنشدن در کرمان را بشکند و شاگردان دایی بعد از به‌دست‌آوردن 3برد پیاپی، این‌بار با یک گل مغلوب نارنجی‌پوشان‌ کرمانی شدند.

دیدار پرسپولیس و مس در شرایطی آغاز شد که بازیکنان مس بازی تحت فشار و پرس از زمین حریف را در دستور کار قرار دادند و همین موضوع حملات پیاپی میزبان را در دقایق ابتدایی به همراه داشت. هنوز 3دقیقه از بازی نگذشته بود که مس دروازه پرسپولیس را باز کرد.این تیم از سمت راست صاحب یک پرتاب اوت شد که مدافعان پرسپولیس توپ را برگشت دادند.

در این لحظه توپ در نزدیکی محوطه 6قدم به نبی‌الله باقری‌ها مدافع سابق پرسپولیس رسید و این بهترین فرصت برای مدافع مس بود که دروازه علیرضا حقیقی را باز کند.باقری‌ها بعد از گل برخلاف پیش‌بینی‌ها خوشحالی کرد تا نشان دهد بابت اینکه او را از پرسپولیس کنار گذاشته‌اند، ناراحت است.

پرسپولیس بعد از دریافت گل نظم تیمی‌اش را از دست داد در ضمن بازی تحت فشار مس هم قدرت بازی‌سازی را از شاگردان دایی گرفت. با این شرایط پرسپولیس به ارسال توپ‌های بلند روی آورد که هیچ نتیجه‌ای نداشت و موقعیت صدردرصد گل هم نداشت. در ابتدای نیمه دوم هم علیرضا نورمحمدی با خطا روی فراز فاطمی اخراج شد تا امیدهای پرسپولیس برای زدن گل تساوی کمرنگ شود. بازیکنان پرسپولیس در دقایق پایانی معتقد بودند که داور خطای پیروز قربانی روی هادی نوروزی را نگرفته است درضمن بازیکنان مس هم به صحنه‌ای که ادینهو تعادلش را از دست داد اعتراض داشتند.این بازی در پایان با تک گل باقری‌ها به سود مس به پایان رسید.

پرسپولیس حق اعتراض ندارد

دایی بعد از پایان بازی به سالن کنفرانس آمد ولی هیچ صحبتی در مورد بازی انجام نداد.او که روز گذشته راهی آلمان شد خطاب به خبرنگاران گفت:« من از همه شما خبرنگاران تشکر می‌کنم ولی نمی‌توانم صحبت کنم و اجازه مصاحبه ندارم.فقط به احترام شما به سالن خبری آمد‌ه ام.»مرفاوی اما باحضور در کنفرانس حرف هایش را اینگونه آغاز کرد:« مس کرمان بازی قابل‌قبولی را ارائه داد و توانست 3 امتیاز هم بگیرد.

در 94 دقیقه مسابقه، پرسپولیس فقط یک موقعیت بالای 40 درصد داشت و همه چیز تحت کنترل ما بود.» او در مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس به داور مسابقه گفت: « پرسپولیسی‌ها حق ندارند به داور اعتراض کنند زیرا داور به سود ما سوت نزد.اگر پرسپولیسی‌ها به یک صحنه مشکوک معترضند و می‌گویند پنالتی بود، خطا‌ روی ادینهو هم می‌توانست پنالتی باشد. من از داور ایراد نمی‌گیرم اما پرسپولیسی‌ها حق اعتراض به داور را ندارند.»

مرفاوی در مورد شعار دادن علیه دایی تاکید کرد:«من در تیم ملی با دایی همبازی بودم و اجازه نمی‌دهم همبازی سابقم و سرمربی یک تیم، کوچک شده و به او اهانت شود. وظیفه‌ام بود که اجازه ندهم به چهره بزرگی مانند علی دایی توهین شود.»

نتایج‌هفته پانزدهم

مس یک - پرسپولیس صفر
‌استیل آذین صفر - ملوان صفر
صبا صفر - تراکتورسازی صفر
نفت تهران یک - راه‌آهن صفر
‌شهرداری 2 - پاس 2
پیکان یک - سایپا صفر
استقلال2- شاهین 1

کد خبر 120532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز