یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

بازی در انزلی برخلاف گذشته این‌بار برای استقلال خوش یمن بود و شاگردان پرویز مظلومی موفق به شکست ملوان شدند تا در هفته شانزدهم، صدرنشین جدید لیگ برتر باشند.

فوتبال

صدرنشینی استقلال اما تنها اتفاق مهم بازی‌های یکشنبه  نبود چرا که استیل آذین با ستاره‌هایش باز هم شکست خورد تا حضور علی پروین در این تیم هم هیچ ثمری نداشته باشد. صنعت نفت هم در ادامه روند موفقیت آمیزش با 3 گل صبای قم را شکست داد و دیدار پاس همدان و فولاد خوزستان‌ با تساوی بدون گل به پایان رسید.

برد میلی‌متری آبی‌ها

شکست دادن ملوان در انزلی کار ساده‌ای نبود ولی استقلال در ادامه بردهای میلی‌متری‌اش این تیم را شکست داد تا نشان دهد که در امتیاز گرفتن تبحر خاصی دارد. دیدار این دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه تختی انزلی و در حضور10 هزار تماشاگر برگزار شد و استقلال با یک گل میزبان خود را شکست داد. حنیف عمران‌زاده در دقیقه 41 روی سانتر میلاد میداو‌دی برای استقلال گلزنی کرد و تا پایان بازی توپی از خط دروازه‌ها رد نشد. این در حالی است که هر دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند خصوصا ملوان که چند موقعیت ایده آل را از دست داد.

در این میان هادی دهقانی در دقیقه 78 برای ملوان گلزنی کرد اما کمک‌داور این گل را آفساید اعلام کرد. خداداد افشاریان داور مسابقه هم به دسوزا و حنیف عمران‌زاده از استقلال و محمد همرنگ و محمد رستمی از ملوان کارت زرد نشان داد. در ضمن در دقیقه 82 رستمی از ملوان انزلی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان ‌ در نیمه اول به نحوه قضاوت خداداد افشاریان به‌شدت معترض بود. به عقیده او داور به سادگی از خطا‌های بازیکنان استقلال می‌گذشت اما با بازیکنان ملوان سختگیری می‌کرد و با نخستین خطا به محمد رستمی کارت زرد نشان داد.

اتفاق مهم در دیدار دیروز این بود که میلاد میداو‌دی و محمد محمدی ‌ در دقایق آخر مصدوم شدند و محمدی جای خود را به طالب‌لو داد. استقلال با این برد 30 امتیازی شد و به‌طور موقت به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد. این در حالی است که ذوب‌آهن 29 امتیازی امروز میزبان نفت تهران است و آبی‌ها امیدوارند که صدرنشینی شان با شکست ذوب‌آهن و توقف پرسپولیس ادامه داشته باشد.

مظلومی: راه ما هموار شد

پرویز مظلومی که از کسب این پیروزی خوشحال است، می‌گوید: «بازیکنان ما برای کسب این پیروزی تلاش جانانه‌ای کردند و با تمام توان جنگیدند. بازی در انزلی برابر ملوان کار سختی است به‌ویژه آنکه زمین مسابقه کیفیت لازم را نداشت و هر دو تیم مجبور بودند رو به بازی هوایی بیاورند. گرفتن این 3 امتیاز کار ما را برای جلو رفتن هموار می‌کند.»

او در مورد کیفیت زمین مسابقه ادامه می‌دهد: «سال گذشته کیفیت این زمین بسیار خوب بود و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که اکنون به این وضعیت دچار شده است.» مظلومی همچنین در مورد قضاوت افشاریان که باعث اعتراض ملوان شد، می‌گوید: «داور و کمک داورها قضاوت بسیار خوبی داشتند و مشکلی وجود نداشت. اگر هم بر فرض بد قضاوت کنند نباید به داوری اعتراض کنیم.»

شکست سنگین استیل آذین

استیل‌آذین هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شهرداری تبریز شد. شهرداری تبریز در دقیقه 58 توسط پوریا غفوری به گل اول رسید. یک دقیقه بعد سعید دقیقی گل دوم را برای تیم تبریزی به‌ثمر رساند و در دقیقه 89 بازهم سعید دقیقی گل سوم شهرداری را به ثمر رساند. این دومین بازی استیل‌آذین در لیگ (بدون احتساب بازی در جام حذفی) پس از حضور علی پروین به‌عنوان رئیس سازمان فوتبال بود و این تیم نتوانست امتیازی به‌دست آورد. از سوی دیگر این اولین پیروزی درخشان با شهرداری بود و این تیم به رده چهاردهم صعود کرد.

صنعت نفت هم در آبادان با نتیجه 1-3 صبای قم را شکست داد. داوود حقی در دقیقه 27 گل صبا را به ثمر رساند اما امید شریفی نسب از روی نقطه پنالتی در دقیقه 30 بازی را به تساوی کشاند. در ادامه روح‌الله عرب در دقیقه 42 گل دوم نفت را به ثمر رساند تا نیمه اول به سود شاگردان کاسیمیرو به پایان برسد. علی ممبینی در دقیقه 79 گل سوم نفت را به تور نشاند تا پیروزی این تیم را در آبادان قطعی کند. دیــدار پاس هــمدان و فــولاد خوزستان هم با تساوی بدون گلبه پایان رسید.

دوشنبه در لیگ برتر

سایپا - تراکتورسازی (ساعت 15)
راه‌آهن - پیکان(ساعت 15)
ذوب‌آهن - نفت تهران (ساعت 15)
پرسپولیس - سپاهان (ساعت 15)
شاهین - مس کرمان(ساعت 15)

کد خبر 121837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز